تفتیان: ورزشکار باید از شکست هایش برای آینده درس عبرت بگیرد

دونده سرعتی المپیکی کشورمان گفت: مهم این است که یک ورزشکار از شکست هایش درس عبرت بگیرد تا بتواند در مسابقات بعدی جبران مافات کند

 حسن تفتیان در گفت و گو با خبرنگار حوزه پایه و آبی گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، درباره حذف از المپیک گفت:  تجربه بزرگ و سختی بود، من فینال المپیک را از دست دادم و این برایم خیلی سخت بود. تفاوتی که المپیک با سایر رقابت ها دارد این است که هر چهار سال یک بار برگزار می شود و باید چهار سال صبر کنی تا یک بار دیگر شانس حضور در آن را بدست آوری و اگر بدشانسی گریبانگیرم نمی شد به طور حتم می توانستم جزو هشت فینالیست برتر دوی سرعت ریو 2016 باشم اما شرایط آن چنان که باید خوب برایم رقم نخورد.

وی درخصوص ناکامی در مرحله نیمه نهایی دوی 100 متر المپیک گفت: دلایل زیادی در این نتیجه دخیل هستند که یکی از آنها اختلاف زمانی بین ریو و  ایران است که در نتیجه نگرفتن من تاثیر گذار بود، تاخیر در اعزام کاروان دو ومیدانی تاثیری بر عملکرد ورزشکاران نداشت.

دونده سرعتی کشورمان درباره صعودش به مرحله نیمه نهایی دوی 100 متر المپیک بیان کرد: خیلی خوشحالم از اینکه توانستم جزو ورزشکاران صعود کننده به مرحله نیمه نهایی دوی 100 متر المپیک باشم، و این در صورتی که است بیشتر دوندگان مطرح و نامدار جهان در همان مرحله مقدماتی با عملکردی ضعیف به کارشان در المپیک پایان دادند.

رکورد دار دوی سرعت ایران اظهار داشت: مهم این است که یک ورزشکار از شکست هایش درس عبرت بگیرد تا بتواند در مسابقات بعدی جبران مافات کند.

تفتیان گفت: المپیک میدانی است که در درجه اول کسب مدال برای هر ورزشکاری در اولویت است، و حتی بیشتر دوندگان سرشناس جهان و المپیک نتوانستند رکوردهای خودشان را در این مسابقات به ثبت برسانند.


وی ادامه داد:  مهم ترین نکته ای که من از این بازی ها یاد گرفتم این بود که هر چقدر برای المپیک تمرین کنی و زحمت بکشی بازهم کم است. اینجا همه برای کسب مدال می آیند و هیچ کس نیست که صرفا برای حضور در این بازی ها حضور یابد.

دونده سرعتی کشورمان درخصوص نتایج سایر ورزشکاران در المپیک گفت: تمام سعی و تلاش ورزشکاران  این بود که بتوانند در این رقابت ها عملکرد خوبی را ارائه دهند اما متاسفانه اتفاقات خوبی در روز مسابقه برای ورزشکاران رقم نخورد و نتوانستند قدرت واقعی خود را در ریو 2016 نشان دهند.

رکورد دار دوی سرعت ایران در پاسخ به این سوال که بعد از المپیک چه اهدافی را مد نظر دارد ؟پاسخ داد: در حال حاضر قصد دارم چند روز استراحت کنم و بعد از آن تمرکزم را روی مسابقات مهم آینده بگذارم تا نتایج خوبی برای کشورمان کسب کنم ، البته تمام این ها مستلزم یک برنامه ریزی مدون و فراهم کردن امکانات لازم برای موفقیت یک ورزشکار است تا بتواند در میادین آسیایی و جهانی بدرخشد.

تفتیان در پایان در پاسخ به این سوال که برای موفقیت در بازی های المپیک چه چیزهای لازم است؟ تاکید کرد:  دو نکته در دوومیدانی خیلی مهم است، نظم و برنامه ریزی و هزینه کردن. دوومیدانی برخلاف تصور عامه مردم ورزش پرهزینه ای است و مسئولان ورزش کشور باید توجه بیشتری به این رشته پایه و مادر در کشور انجام دهند تا ورزشکاران بتوانند در مسابقات بین المللی نتایج درخشانی را برای کشورمان کسب کنند.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار