کرمان؛

وجود بیش از 6 هزار و 855 بنای موقوفه در استان کرمان

استانداری کرمان با تاکید بر شناسایی، ثبت و ضبط و بهره برداری صحیح از املاک و دارایی های وقفی در استان، گفت: نیت واقفین باید به گونه ای تنظیم شود که متولیان برای ارزش افزوده آن بتوانند اقدام نمایند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، علیرضا رزم حسینی صبح یکشنبه به اتفاق جمعی از معاونین ضمن بازدید از اداره کل اوقاف و امور خیریه استان با تبریک هفته وقف، افزود: اداره کل اوقاف و امور خیریه استان در دولت تدبیر و امید با نگاه نو همراهی خوبی در توسعه اقتصادی و آبادانی استان داشته است.

وی ضمن قدردانی از خدمات همکاران این اداره کل، یادآورشد: بازسازی و مرمت بناهای موقوفه با هزینه بخش غیردولتی، حرکت جدید مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان و مجموعه همکارانشان بود که در استان با جدیت آغاز شد.
استاندار کرمان با اشاره به اینکه در بازسازی و مرمت ابنیه تاریخی موقوفه استان دولت زیرساخت ها را فراهم نمود، خاطرنشان کرد: علارغم همراهی و حمایت دولت، نهایتا اداره کل اوقاف و امور خیریه استان در جهت اعتلای این حرکت گام برداشت.
رزم حسینی از بازسازی و مرمت بیش از 10 اثر وقفی در استان خبر داد و گفت: فرهنگ وقف در ایران پیشینه ای چند هزار ساله دارد و با ورود اسلام نیز این حرکت انگیزه الهی پیدا کرد و گسترش آن در عصر اسلامی بیشتر شد.
وی وجود بیش از 6 هزار و 855 بنای موقوفه در استان کرمان را نشان از ارتقا فرهنگ وقف دانست و افزود: این فرهنگ باید با جدیت تقویت شود و در این راستا می توان اقدامات موثری جهت کاهش اختلافات طبقاتی برداشت.
استاندار کرمان با تاکید بر شناسایی، ثبت و ضبط و بهره برداری صحیح از املاک و دارایی های وقفی در استان، یادآور شد: نیت واقفین باید به گونه ای تنظیم شود که متولیان برای ارزش افزوده آن بتوانند اقدام نمایند و این حرکت مستلزم اطلاع رسانی صحیح مسئولین را می طلبد.
رزم حسینی ضمن قدردانی از ورود اداره کل اوقاف و امور خیریه در طرح های اقتصاد مقاومتی استان، خاطرنشان کرد: بنیه قوی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان می تواند در جهت تقویت طرح های اقتصاد مقاومتی استان تاثیرگذار باشد.
وی با اشاره به برتری اداره کل اوقاف و امور خیریه استان در کشور طی 3 سال متوالی، گفت: در خصوص بحث استخدامی و امکانات خودرویی آمادگی مساعدت و همراهی از سوی استانداری کرمان وجود دارد.

انتهای پیام/ی

برچسب ها: موقوفه ، استاندار ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار