روسيه وابسته نظامی اوکراين را احضار کرد

وزارت دفاع روسیه، وابسته نظامی سفارت اوکراین در مسکو را به علت اجرای تمرین‌های موشکی بر فراز شبه جزیره کریمه فراخواند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی روسیا الیوم، مسکو وابسته نظامی اوکراین را به علت تمرین‌های موشکی بر فراز شبه جزیره کریمه احضار کرد. 

وزارت دفاع روسیه وابسته نظامی سفارت اوکراین در مسکو را احضار کرد تا در اعتراض به این مسئله، یادداشتی نظامی و دیپلماتیک به او بدهد. این یادداشت متضمن اعتراض به طرح‌های کیف برای اجرای تمرین‌های موشکی بر فراز دریای سیاه بود. 

وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای که روز جمعه بیست و پنجم نوامبر صادر کرد، به اقدام اوکراین در تحمیل شروط غیرقانونی درباره بکارگیری آسمان دریای سیاه در غرب شبه جزیره کریمه اعتراض کرد. قرار است روزهای اول و دوم دسامبر تمرین‌های موشکی انجام شود. 

این بیانیه می‌افزاید مرزهای جنوب شرقی که به عنوان منطقه خطر اعلام شده است مرز آب‌های سرزمینی روسیه را نقض می‌کند و این اقدام نقض قوانین بین المللی و قوانین روسیه است. 

سرگی ایزفولسکی، سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری روسیه، اعلام کرد چنانچه اوکراین تصمیم خود مبنی بر پرتاب موشک بر فراز منطقه را لغو نکند روسیه پرواز بر فراز شبه جزیره کریمه را ممنوع خواهد کرد. 

وی خاطر نشان کرد تمامی شرکت‌های مرتبط در جریان این مساله قرار گرفته‌اند. وی تاکید کرد اوکراین شرایطی غیرقانونی به نقل و انتقال هوایی منطقه تحمیل کرده است. 

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری روسیه افزود: روسیه تمامی تدابیر لازم را برای تضمین امنیت پرواز شرکت‌های هوایی روسی و بیگانه اتخاذ خواهد کرد. 

مقامات اوکراینی در بیست و چهارم نوامبر اخطاریه‌ای صادر و اعلام کرد در روزهای یکم و دوم دسامبر به علت عملیات پرتاب موشک، منطقه‌های خطر در آسمان منطقه ایجاد می‌شود. 

ستاد نیروهای مسلح اوکراین در خصوص این خبر هیچگونه اظهار نظری نکرده است. رئیس بخش رسانه‌ای ستاد نیروهای مسلح اوکراین گفت: ما درباره این خبر هیچ اظهار نظری نمی‌کنیم. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار