بیرجند؛

وجود 6 دهستان خراسان جنوبی در قرارگاه پیشرفت و آبادانی

6 دهستان خراسان جنوبی در طرح قرارگاه پیشرفت و آبادانی قرار گرفته اند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، از بیرجند ؛رییس سازمان بسیج سازندگی خراسان جنوبی صبح امروز در نشست خبری گفت: طرح قرارگاه پیشرفت و آبادانی طرحی پنج ساله است که سال اول 130 دهستان در کل کشور شامل این طرح می شوند که سهمیه ی خراسان جنوبی 6 دهستان خواهد بود.

زهرایی با بیان اینکه هدف از این طرح ایجاد اثر انقلاب در روستا ها و توانمند سازی مردم است، افزود: اولویت انتخاب روستا ها در استان، ضریب محرومیت،مرزی بودن،امکان و پتانسیل توانمند سازی مردم و میزان مشارکت دهستان ها و مردم در بزنگاه ها و مناسبت ها بوده است.

وی گفت: در طرح قرارگاه پیشرفت و آبادانی،دهستان های شوسف و میغان در نهبندان،درح در سربیشه،قهستان در درمیان،پترگان در زیرکوه و منتظریه در طبس قرار دارند.

رییس سازمان بسیج سازندگی خراسان جنوبی با بیان اینکه فعالیت ها در این طرح در چهار زمینه ساماندهی شده است،افزود:در زمینه ی فرهنگی سعی شده که در روستاهای تعیین شده یک روحانی آموزش دیده ساکن شود تا مباحث مربوط به انقلاب اسلامی در روستاها رصد کند.

زهرایی گفت: در حوزه ی زیر ساختی و عمرانی، انجام پروژه های دارای اثر بخشی بیشتر،هزینه ی کمتر و عام المنفعه در دستور کار است و در هر روستا یک مجری عمرانی حضور خواهد داشت.

وی با بیان اینکه در بخش سلامت سعی شده تا از پتاسیل وجود گیاهان دارویی در استان استفاده شود،افزود: حضور افراد مستعد در زمینه ی گیاهان دارویی که آموزش های تخصصی نیز دیده اند، در روستا ها، مردم را به سوی استفاده از طب سنتی به جای دارو های شیمیایی سوق می دهد.

رییس سازمان بسیج سازندگی خراسان جنوبی گفت: توانمند سازی و اشتغال در روستاهای شامل طرح قرارگاه پیشرفت و آبادانی در دستور کاراست و پیش بینی شده است 10 میلیارد تومان وام 4 در صد به افراد متقاضی در این زمینه داده شود.

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.