شیراز؛

خدمت رسانی به زائران کربلا

به 50 هزار زائر کربلا در موکب احمدبن موسی(ع) خدمات ارائه شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ سرهنگ پاسدار مسعود راستی معاون اجرایی سپاه فجر استان فارس گفت: تا صبح امروز به 50 هزار نفر از زائران در این قرارگاه خدمت رسانی شد.
وی به آغاز فعالیت موکب حضرت احمد بن موسی (ع) از هجدهم آبان ماه در شهر کربلا اشاره کرد و افزود: پیش بینی کرده ایم که در روزهای سوگواری اربعین حسینی، در مجموع 150 هزار نفر در این محل پذیرش شوند.
سرهنگ پاسدار مسعود راستی با اشاره به پذیرش روزانه حدود 8 هزار زائر در این قرارگاه ادامه داد: ظرفیت زمان پذیرش زائران در این موکب به دلیل حجم گسترده متقاضیان اسکان، 48 ساعت است.
وی با بیان اینکه روزانه 50 برنامه فرهنگی - معنوی در این موکب برای زائران حسینی برگزار می شود اظهار کرد: از جمله این برنامه ها سخنرانی مذهبی، مداحی، سینه زنی، حرکت به سمت حرم مطهر امام حسین (ع)، مسابقه عکس حماسه اربعین و ختم قرآن است.
سرهنگ پاسدار مسعود راستی افزود: بزرگترین بیمارستان صحرایی کربلای معلی با 60 پزشک و پرستار نیز به صورت شبانه‌روزی در قرارگاه احمد بن موسی (ع) به ارائه خدمات می‌پردازد.  
وی گفت: سالن های جداگانه اسکان خواهران و برادران، غرفه خطاطی بر روی لباس و کوله‌پشتی‌های زائران، ماساژ درمانی، ایستگاه واکس صلواتی و بخش شستشوی لباس با ماشین لباسشویی از دیگر بخش‌های قرارگاه احمد بن موسی (ع) است .
معاون اجرایی سپاه فجر استان فارس ادامه داد: ذخایر 90 هزار لیتری آب در این موکب در نظر گرفته شده تا در صورت قطع آب شهر کربلا، از این ذخایر آبی استفاده شود.  
وی تصریح کرد: این قرارگاه موقت در زمینی به مساحت هشت هزار متر مربع و در فاصله 1 هزار و 500 متری حرمین مطهر در کربلا برپا شده است.
انتهای پیام/ن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار