عملياتي كردن انديشه هاي اسلام ناب، تنها راه پيش رو است

مدیر حوزه علمیه خراسان گفت: اگر حوزه مي‌خواهد درجامعه امروز به ويژه در ميان نسل جوان، انقلابي، تاثيرگذار و انگيزه بخش باشد، هيچ راهي جز عملياتي كردن انديشه هاي اسلام ناب در پرتو نگرشهاي انقلاب اسلامي ندارد.

عملياتي كردن انديشه هاي اسلام ناب، تنها راه پيش رو استبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،مدیر حوزه علمیه خراسان  در دیدار با علما ، روحانیون و طلاب حوزه علمیه قوچان اظهار داشت: رهنمودهای مقام معظم رهبری در اولین حکم امسال شعاری انتخاب شد تا پایه و اساس کار انجام بگیرد.

آیت الله سید مصباح عاملی با اشاره به اینکه شعاری که دوستدار ما توانستندبه آن برسند افزود: این شعار حوزه انقلابی اندیشه و عمل که حرفهای فراوان به معنای امین و ژعف است که مردهای میدان را می طلبد.

وی ،كميت، كيفيت، سرعت، دقت و جامعيت،پنج مؤلفه كلي براي تحقق تحول در حوزه علميه دانست و افزود: امروز باحرفها و روشهاي چهل سال قبل نميتوانيم پاسخگوي نيازهاو شبهات جامعه ونسل جوان باشيم  .

مدیر حوزه علمیه خراسان با بیان به اینکه حوزه انقلابی اقدام و عمل با فعالیت های حوزه ایی و رسالت حوزه انجام دهیم گفت : این چند سال اخیر در بحث انقلابی تکیه فراوانی داشته و رهنمودهای زیادی هم ارائه شد.

آیت الله عاملی با بیان اینکه رهبر معظم اخیرا تکیه فراوان و کرارا و مرارا توصیه و اشاره فرمودند گفت:توصیه مقام معظم رهبری بر رهنمودها و راهبردهایی برای  عمل هم ارائه دادند.که اولین سایت حوزه انقلابی است.

وی افزود: این تحول عمیق انقلابی با یک یا دو نفر مدیر استاندار و شورای عالی استان تنها با اینها تحقق پیدا نمی کند .

آیت الله عاملی گفت: نظام سازی برای حرکت و تهیه نقشه راه همه از عواملی است که حتما این عوامل به وجود آمده و تحقق پیدا کند.

مدیر حوزه علمیه خراسان با اشاره به اینکه عامل اصلی برای تحول انقلاب در گذشته حال و آینده نیروی مردمی دانست و تصریح کرد: این حرکت عظیم جامعه عظم ، جذب وانگیزه از سوی حوزویان شکل بگیرد که عامل اصلی حوزویان است.

وی با بیان به اینکه مقام معظم رهبری دربحث انقلاب در حوزه سه دیدگاه وجود دارد گفت : دیدگاهی که از طرف کسانی که اعتقادی به نظام و حکومت اسلامی نداشتند به دنبال حرکت های انقلاب سه کلار بودند.

آیت الله عاملی با بیان به اینکه روشنفکران شعارشان فریب کارانه است افزود: بر اساس شعار اقتصاد منحای نفت که میتونه نجات دهد جامعه را که شعار انقلاب منحای روحانیت است.

وی با اشاره به اینکه نگاه دیگر همان شعار دین منحای سیاست است که این شعار از ناحیه بعضی روحانیت در حوزه ها تبلیغ و ترویج می شود گفت : شان روحانیت بالاتر از وارد شدن میدان سیاست و مبارزه می باشد

مدیر حوزه علمیه خراسان  از تفکر سوم و تفکر ناب معمار انقلابی سخن گفت و افزود: تفکر ناب انقلابی یگانه زمان و وحی یاران صدیق و فعلان امام همچون مقام معظم رهبری ، علامه شهید دکتر بهشتی و مطهری که جهان را دین و ایدئولوژی و تفکر ناب اسلامی دانست

وی انقلابی دینی را بر مبنای اصول دانست و تصریح کرد : اصول و بنیادها آن پشت استکبار جهان شرق و غرب را می لرزاند که مبتنی بر ولایتمداری ارائه شده است

آیت الله عاملی با تاسف به اینکه رسانه های جهان امروز خشن تر ، پر شتابتر وسنگین تر با صلاحهای مخرب بمباران ، برنامه های فرهنگی و تبلیغی افزود: در راستای تعریف اسلامی ناب و شیعه عربی که متاسفانه بر علیه آنها انجام میدهند

آیت الله عاملی در پایان گفت : حوزه انقلابی در دنیا باید حرفی داشته باشد برای نسل جوان تا انگیزه برای تحول ، اندیشه ، دانایی و توانمندی علمی که غیر از این هیچ راهی وجود ندارد.

انتهای پیام//ح.خ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار