تغییرات اساسی در سیاست‌های کاخ‌سفید؛

آیا داماد ترامپ یکی از تاثیرگذارترین افراد در سیاست آمریکا می‌شود؟

"جارد کوشنر"، داماد دونالد ترامپ، به یکی از افراد اصلی تاثیرگذار در تصمیم‌گیری‌های رئیس‌جمهور منتخب آمریکا تبدیل شده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از گاردین؛ یکی از اشخاص اصلی تاثیرگذار در روند انتقال قدرت در آمریکا، جارد کوشنر 35 ساله است. وی داماد ترامپ است و در مسیر تبدیل شدن به یکی از تاثیرگذارترین افراد در سیاست آمریکا قرار گرفته است.

کوشنر در مراحل پایانی انتخابات آمریکا به عنوان مدیر کمپین ترامپ تلاش می‌کرد. وی به ترامپ در زمینه سیاست هایش مشاوره می داد، سخنرانی هایش را برای وی آماده و کمپین دیجیتالی او را هدایت می کرد.

تنها 8 روز پس از پیروزی ناگهانی دونالد ترامپ در آمریکا، کوشنر در مرکز روند انتقال قدرت آمریکا قرار گرفته است، روندی که از سوی افراد بسیاری "بی نظم" توصیف شده است. ترامپ روز جمعه فرماندار نیوجرسی، کریس کریستی را از منصب ریاست تیم انتقال قدرت برکنار کرد و مایک پنس، معاونش را مسئول این کار قرار داد.

بسیاری باور دارند اخراج کریستی در نتیجه اختلاف وی با کوشنر رخ داده است. کریستی در گذشته به عنوان یک دادستان فدرال، پدر کوشنر را محکوم و وی را به جرم فرار مالیاتی، مداخله در اظهارات شاهدان و فعالیت های غیرقانونی راهی زندان کرد.

اوایل هفته جاری دو عضو دیگر کمپین ترامپ، مایک راجرز و متیو فریدمن، نیز اخراج شدند. این افراد در میان همکاران کریستی قرار داشتند.

کوشنر موفق شد پس از اهدای 2.5 میلیون دلار از سوی پدرش به دانشگاه هاروارد، وارد این دانشگاه شود. وی در سن 26 سالگی قراردادهای میلیاردی خودش را منعقد می کرد. 

ترامپ تاکنون چندین بار از کوشنر دفاع کرده و وی را به عنوان "فردی عالی" معرفی کرده است. رئیس جمهور منتخب آمریکا همچنین در اقدامی بی سابقه درخواست کرده است تا کوشنر دسترسی ویژه ای به اطلاعات محرمانه دولت آمریکا پیدا کند. هنوز مشخص نیست با این درخواست وی موافقت شود؛ اما این اقدام نشان از تغییرات بسیاری در سیاست های کاخ سفید دارد.

کوشنر به دلیل رابطه خانوادگی با ترامپ گزینه های بسیار محدودی برای فعالیت در کاخ سفید دارد. بر اساس قوانین تصویب شده از سوی سنا، رئیس جمهور آمریکا نمی تواند اعضای خانواده اش را به پست های دولتی منصوب کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار