مخالفت مسیحیان فلسطین با منع پخش اذان در بیت المقدس

مسیحیان فلسطین با قانون صهیونیستی منع پخش اذان در بیت المقدس مخالفت کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل ازپایگاه الرساله نت، رهبر مسیحیان ارتدوکس فلسطین با انتقاد از تصویب قانون منع پخش اذان از مساجد قدس از سوی کابینه رژیم صهیونیستی، این تصمیم را نژادپرستانه توصیف کرد.

بر اساس این گزارش، «حنا عطاالله» رهبر مسیحیان ارتدوکس فلسطین ضمن مخالفت شدید با تصمیم اخیر کابینه نتانیاهو، تاکید کرد: منع پخش اذان از مساجد قدس، احساسات مسلمانان و مسیحیان فلسطین را جریحه دار کرده است.

وی افزود: رژیم اسرائیل ظالم است و این قانون را با هدف تحریک احساسات فلسطینی‎ها  از مسیحی گرفته تا مسلمان، عملی کرده است.وی تاکید کرد: البته ما همچنان با وجود اقدامات نژادپرستانه اسرائیل به حضور خود در سرزمین فلسطین ادامه خواهیم داد.

از سوی دیگر، «احمد بحر» نایب رئیس مجلس قانونگذاری فلسطین تاکید کرد که بر خلاف میل دشمن صهیونیستی صدای اذان در سراسر سرزمین فلسطین طنین خواهد انداخت. گروههای مختلف فلسطینی نیز طی بیانیه های جداگانه این اقدام رژیم صهیونیستی را محکوم کردند.

بر این اساس کابینه رژیم صهیونیستی اخیرا در جلسه‎ای که با حضور نتانیاهو برگزار شد به بهانه آسیب دیدن یهودیان از صوت اذان، پخش این ندای الهی را از مساجد قدس ممنوع کرده است.

رژیم صهیونیستی طی دهه‎های اخیر تلاش‎های بسیاری برای تغییر هویت اسلامی قدس شریف انجام داده که قانون منع پخش یکی از آخرین این تلاش‎ها  است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار