سازمان همکاری اسلامی ممنوعیت پخش اذان در قدس را محکوم کرد

سازمان همکاری اسلامی تصویب قانون ممنوعیت پخش اذان در قدس شرقی و قانونی کردن شهرک سازی در اراضی اشغالی را به شدت محکوم کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از خبرگزاری دولتی بحرین «بنا»، سازمان همکاری اسلامی در بیانیه ای که امروز صادر کرده ، تاکید کرد این اقدامات غیر قانونی که اسرائیل با هدف اشغال و ادامه شهرک سازی انجام می دهد، بر اساس قانون بین المللی و تصمیمات سازمان ملل باطل است.

سازمان ملل، اقدام اخیر اسرائیل در تصویب قانون ممنوعیت برخاستن صدای اذان در مساجد شهر قدس اشغالی و اطراف آن را، به شدت محکوم و اعلام کرد چنین تدابیر خطرناکی در چارچوب اقدامات نژادپرستانه اسرائیل و حملات مداوم آن به مقدسات اسلامی صورت می گیرد که این تجاوز آشکار به آزادی دینی و نقض قانون بین المللی است.

کابینه رژیم صهیونیستی دو روز پیش، دو قانون نژاد پرستانه را به تصویب رساند که یکی از این قانون‌ها مربوط به جلوگیری از پخش اذان از مساجد قدس و دیگری مربوط به قانونی بودن مصادره اراضی فلسطینیان در کرانه باختری است.

کمیته وزارتی رژیم صهیونیستی طرح جلوگیری از پخش اذان در قدس را تصویب کرد تا در مرحله بعدی به کنست ارائه شود. گروه‌های مختلف فلسطینی این موضوع را بر خلاف قوانین بین‌المللی اعلام و آن را محکوم کردند.

حماس نیز ضمن هشدار در این باره، تصریح کرد این یک تصمیم خطرناک است که باعث تحریک احساسات مسلمانان در هر مکانی می‌ شود و مداخله ‌ای مردود در عبادات و مناسک دینی مسلمانان است.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار