عضو بی تفاوت هیئت مدیره و کفگیری که ته دیگ خورد

باشگاه استقلال تهران این روز ها پولی درحساب ندارد اما تا دلتان بخواهد آه در بساط شان فراوان است.

عضو بی تفاوت هیئت مدیره و کفگیری که ته دیگ خورد
به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان با توجه به روی کار آمدن افتخاری به عنوان مدیر عامل باشگاه استقلال به نظر می رسد وی چندان اطلاع دقیقی درباره این باشگاه بزرگ ندارد و طوری صحبت های خود را مطرح می کند که انگار این باشگاه برایش از اهمیت کمی برخوردار است.

مطرح کردن چهار قهرمانی و یا مذاکره با رفیعی آن هم قبل از نیم فصل نشان می دهد وی اطلاعات درستی از قوانین فوتبال ندارد چرا که وی با ابتدایی ترین روش این کار ها را انجام داده است.

در حال حاضر استقلالی ها مدت هاست که با بی پولی دست و پنجه نرم می کنند و حتی کار به جایی کشیده شده که بعضی از بازیکنان برای اینکه به طلب خودشان برسند،پیشنهاد تیم های دیگر را مطرح می کنند تا شاید از این طریق به پول خودشان برسند.

نکته جالب تر اینکه افتخاری طی گفتگویی اعلام کرد، قرار است به خواسته سرمربی به اردو نرویم تا پول موجود در حساب به عنوان مطالبات آبی ها پرداخت شود اما از بخت بد بازیکنان تیم و البته عدم مراجعه مسعود معینی عضو هیئت مدیره آن هم پس از سه روز باعث می شود پولی در حساب نماند و سازمان امور مالیاتی به عنوان بدهی یک میلیارد از حساب باشگاه خالی کند.

طبق گفته برخی مدیران ورزشی اعضای هیئت مدیره باید در مقابل لحظات حساس باشگاه احساس مسئولیت داشته باشند و اینکه یک عضو سه روز باشگاه را معطل می گذارد این مساله تبعات منفی به همراه دارد و بهتر است تمامی اعضای هیئت مدیره باشگاه ها نگاهی به کتاب قانون تجارت داشته باشند تا به این طریق با وظایف خود بیشتر آشنا شوند.

همچنین بهتر است اعضای هیئت مدیره یک باشگاه برای یک بار هم که شده این کتاب قانون را مطالعه کنند تا بدانند چطور باید انجام وظیفه کنند و به طور حتم قانون خارج از چارچوب از اعضا کاری را نمی خواهد بلکه تنها انتظار قانون این است که اعضای یک باشگاه در چارچوب وظایف قانونی اقدام کنند .

معینی از زمانی که زنده یاد پورحیدری در بستر بیماری افتاد برای اینکه کارها عقب نیفتد در کنار مدیرعامل کارهای مربوط به حق امضا و حساب های مالی را انجام می داد اما این بار به دلیل اینکه او پای چک ها را امضا نکرده بود در نهایت طی روزهای گذشته با وجود امضا در نهایت حساب باشگاه خالی می شود تا بر این اساس مدیر عامل باشگاه با چک های امضا شده و حساب خالی مواجه شود .البته می توان این بی توجهی را از سوی افتخاری دانست چرا که در هر صورت او به عنوان مدیر عامل باید بر روی کارها نظارت بیشتری داشته باشد و طوری مدیریت کند که چنین مشکلاتی رخ ندهد.

از دیگر نکاتی که می توان به آن اشاره کرد این خواهد بود شاید یکی از دلایلی که اعضای هیئت مدیره در امضای چک های باشگاه با تعلل امضا می کنند یا نمی کنند مربوط به این باشد که احیانا چک هایی صادر می شود قابلیت صدور شدن نداشته باشند و این مساله باعث دردسرهایی در مقررات و قوانین بانکی شود

در سال گذشته نیز بارها و بارها سازمان امور مالیاتی باشگاه استقلال را تهدید به پلمپ و حتی حساب باشگاه را مسدود کرده بود اما در نهایت مدیران فصل گذشته این اجازه را به سازمان مالیاتی ندادند تا پولی از حساب باشگاه برداشت شود.البته از نگاه دیگر می توان گفت که وعده و وعید مدیران گذشته هم باعث بوجود آمدن چنین کارهایی می شود تا جایی که سازمان امور مالیاتی قانونی اقدام به برداشت پول از حساب می کند .

با این حساب بهتر است افتخاری و البته افرادی که به عنوان عضو هیئت مدیره باشگاه استقلال انتخاب شدند کمی هم به فکر رسیدگی به باشگاه باشند .در این مورد مدیر عامل و رییس هیئت مدیره دو فردی هستند که بیش از هر فرد دیگر باید مورد مواخذه قرار گیرند و پاسخگوی این سوال باشند که چرا باید اجازه دهند حساب باشگاه استقلال به راحتی تخلیه شود.

در جلسه روز گذشته پس از تصویب هیئت مدیره قرار بر این شده تا زمانی عضو این هیئت و افتخاری مدیر عامل باشگاه مامور رسیدگی به پول برداشته شده از حساب باشند . البته بعید به نظر می رسد باشگاه استقلال بتواند این پول را به حساب باشگاه بازگرداند .

واعظ آشتیانی مدیر عامل اسبق باشگاه استقلال در این خصوص به خبرنگار ما گفت:در ابتدا باید بگویم در مورد این مساله دو نگاه را می توان در نظر گرفت .اولین مورد می توان به بدقولی هایی که در گذشته در خصوص پرداخت بدهی ها صورت گرفته پرداخت که این مساله باعث می شود در نهایت سازمان امور مالیاتی از حساب باشگاه پول برداشت کند و نگاه دوم به این است فردی که مسئولیت باشگاه را قبول می کند یکی از فاکتور های اصلی اش این است که رابطه های لازم با ارگان ها،نهاد را برقرار کند تا در مواقع ضروری بتواند از این رابطه ها استفاده کند .

وی ادامه داد:از طرفی باید بگویم تمامی هیئت مدیره ها باید طبق قانون تجارت به خوبی به وظایف خود عمل کنند و بر اساس این قانون نسبت به کارهای خود در هیئت مدیره احساس مسئولیت داشته باشند .در صورتی که اعضای هیئت مدیره یک باشگاه طبق قانون تجارت نسبت به وظایف خود مسئولیتی نداشته باشند در نهایت این مساله باعث ایجاد تبعات منفی می شود و در آن صورت باشگاه با مشکل مواجه می شود .

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار