توافق دولت ونزوئلا و مخالفان برای حل اختلافات

دولت ونزوئلا و مخالفان به توافق رسیدند شنبه به مذاکراتشان ادامه دهند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه؛ نمایندگان دولت ونزوئلا و مخالفان شامگاه جمعه در چارچوب گفتگوهای ملی میان دولت ونزوئلا و مخالفان به منظور کاهش تنش‌های سیاسی در این کشور، مذاکرات خود را از سر گرفتند و موافقت کردند روز شنبه نیز به این مذاکرات ادامه دهند.

"ارنستو سامپر،" رئیس جمهور سابق کلمبیا و دبیرکل اتحادیه کشورهای آمریکای جنوبی (اوناسور) که یکی از شرکت کنندگان در این نشست برای کمک به اجرای بهتر این مذاکرات تحت نظارت واتیکان است، اظهار داشت: ما به توافق رسیدیم که روز شنبه به این مذاکرات ادامه دهیم.

دومین مرحله مذاکرات میان دولت و مخالفان شامگاه جمعه در هتل کاراکاس برگزار شد و علاوه بر ارنستو سامپا، چهره های شناخته شده دیگری از جمله "خوزه لوئیز رودریگز،" نخست وزیر سابق اسپانیا، و "لئونل فرناندز،" رئیس جمهور پیشین دومینیکن، حضور داشتند.

دبیرکل اوناسور گفت: درخصوص نقاط کلیدی و مهم پیشرفت‌هایی حاصل شده است که محتوای دقیق آن به زودی اعلام خواهد شد.

"کلودیو ماریا سلی،" نماینده پاپ فرانسیس، در این نشست گفت: ‌‌ به طور خاص تحلیلی جدی در مورد جدول زمانی انتخابات وجود داشت و در طول این گفتگوها دو طرف واقعا تمایل خود را برای برای یافتن راه‌حل‌هایی مثبت برای مشکلات کشور نشان دادند.
انجمن اتحاد دموکراتیک (ائتلاف مخالفان) روز جمعه پیش از برگزاری این نشست تهدید کرده بود اگر به نتیجه مورد نظر خود نرسد، میز مذاکرات را ترک می کند.

"ژِزو توریالبا،" دبیرکل انجمن اتحاد دموکراتیک، گفت: آتش بس به پایان رسیده و مرحله بعدی جنگ است. هیچ تناقضی بین جنگ و گفتگو نیست. بحران کنونی ونزوئلا باید با راه حل انتخاباتی حل شود.

"نیکلاس مادورو،" رئیس جمهور ونزوئلا، نیز چند ساعت پیش از این نشست هشدار داد: من هر کار ممکن و غیرممکنی را انجام دادم تا این گفتگوی صلح با مخالفان آغاز شود و آماده ادامه این مذاکرات هستم، اما بدون اولتیماتوم و هیاهو.

بسیاری از رهبران مخالفان هشدار داده اند در صورتی که این مذاکرات پیشرفتی نداشته باشد، تظاهرات و فرایند استیضاح رئیس جمهور را از سر خواهند گرفت. در این میان، پیروزی غیرمنتظره دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا تردید در این کشور آمریکای جنوبی را تشدید می کند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار