مذاکرات ونزوئلا، آخرین فرصت برای برقراری آرامش در این کشور

مذاکرات دولت ونزوئلا با اپوزیسیون این کشور به حمایت واتیکان، می‌تواند آخرین فرصت برای بازگرداندن آرامش به این کشور باشد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به باور"تام شانون" -- یکی از مقامات وزارت خارجه آمریکا -- مذاکرات نیکلاس مادورو – رئیس جمهور ونزوئلا – و اپوزیسیون این کشور آخرین و بهترین فرصت باقی‌مانده برای یافتن راه حلی صلح‌آمیز برای بن‌بست سیاسی این کشور است.

وی گفت در صورتی که این مذاکرات بی‌نتیجه به پایان برسد، ممکن است شورش‌های خیابانی از جانب هر دوطرف آغاز شود. وی افزود نتیجه این رویداد بسیار خطرناک خواهد بود. شانون اظهار کرد هرگونه راه حل دیگری به جز مذاکرات، غیرقابل پیش‌بینی و خطرناک خواهد بود.

وی در حالی این سخنان را گفته است که در هفته گذشته، این مذاکرات که در آن فرستاده‌هایی از جانب کشورهای واتیکان، اسپانیا، جمهوری دومینیکن و پاناما شرکت داشته اند، پس از یک هفته پیشرفت، با بن‌بست مواجه شده است.

مادورو در سال 2013 و پس از هوگو چاوز، به ریاست جمهوری ونزوئلا رسید. این در حالی است محبوبیت وی در پی بحران‌های مالی اخیر در این کشور حدود 20 درصد کاهش یافته است. در ماه گذشته، پس از آنکه درخواست اپوزیسیون مبنی بر برگزاری یک همه‌پرسی درباره ادامه عمر دولت مادورو رد شد، صدها هزار نفر در پایتخت ونزوئلا دست به تظاهرات زدند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار