دیدار یک دیپلمات ارشد آمریکایی با مادورو در کاراکاس

معاون وزیر خارجه آمریکا به منظور حمایت از مذاکرات میان دولت و مخالفان در ونزوئلا، با رئیس جمهور این کشور دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، یک دیپلمات بلندپایه آمریکایی به منظور حمایت از مذاکرات بین دولت و مخالفان در ونزوئلا روز دوشنبه با نیکولاس مادورو رئیس جمهور این کشور دیدار کرد.

هدف از مذاکرات دولت و مخالفان در ونزوئلا، کمک به خارج شدن از بن بست سیاسی روزافزون در این کشور در بحبوحه بحران اقتصادی شدید در ونزوئلا است.

سفر «تام شانون،» معاون وزیر خارجه آمریکا در امور سیاسی که کارشناس آمریکای لاتین نیز است، ممکن است بتواند به پیشبرد مذاکرات بین دولت و مخالفان در ونزوئلا کمک کند.

تلویزیون دولتی ونزوئلا تصاویر کوتاهی از شانون را نشان داد که در حال دست دادن با مادورو و گفتگوی غیر رسمی با دیگر مقامات حزب سوسیالیست حاکم است.

مادورو، در اظهاراتی که از تلویزیون دولتی ونزوئلا پخش شد، گفت: «من گفتگوی خوبی با توماس شانون داشتم. ما درباره روابط دوجانبه و برخی دیگر از مسائل گفتگو کردیم.»

این نشست پس از مذاکرات دولت و مخالفان ونزوئلا بر سر بحران سیاسی این کشور برگزار شد.

مادورو همچنین اعلام کرد دولت ونزوئلا و آمریکا باید "روابط محترمانه" و "گفتگوی دائمی" داشته باشند.

رئیس جمهور ونزوئلا گفت با شانون درباره مذاکراتش با اعضای سازمان کشورهای صادر کننده نفت " اوپک" در جریان سفر بین المللی اخیرش در مورد تثبت بهای نفت خام ، گفتگو کرده است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار