مسکو به دنبال توسعه روابط با کشورهای آمریکای لاتین است

سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد مسکو به دنبال توسعه روابط خود با کشورهای آمریکای لاتین است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از پایگاه خبری افه، «ماریا زاخارووا،» سخنگوی وزارت خارجه روسیه در مصاحبه ای اعلام کرد آمریکای لاتین در حال کسب نفوذ در عرصه بین المللی و تبدیل شدن به وزنه سنگین در اقتصاد جهانی است.

وی افزود: در تاریخ روابط روسیه و آمریکای لاتین، تناقضات جدی یا درگیری های بین دولتی وجود نداشته است. در این شرایط، ما به کشورهای آمریکای لاتین به چشم متحدان طبیعی خود می نگریم.

زاخارووا خاطر نشان کرد در سالهای اخیر، گفتگوهای سیاسی در سطح مقامات بلند پایه بسیار رشد کرده  و روابط اقتصادی-تجاری، فرهنگی و انسانی افزایش یافته است.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه برای نشان دادن روابط نزدیک مسکو و قاره آمریکای لاتین گفت: ما تقریبا با تمام کشورهای منطقه از سیستم معافیت متقابل روادید برای شهروندانمان برخورداریم.

وی در ادامه گفت: منافع مشترک و تلاش های دوجانبه برای گسترش همکاری ها موجب افزایش روابط با برخی کشورهای کلیدی منطقه مانند آرژانتین، برزیل، ونزوئلا، کوبا، نیکاراگوئه، پرو و اکوادور به سطح همکاری های راهبردی شده است.

زاخارووا تصریح کرد بی طرفی شرکای ما در قبال تحریم های ضد روسی، فرصت پیشرفت های اقتصادی-تجاری و سرمایه گذاری را برای ما فراهم می آورد.

وی ابراز امیدواری کرد حجم تجارت روسیه و کشورهای لاتین به اندازه سطح گفتگوهای سیاسی افزایش پیدا کند.

ماریا زاخارووا در ادامه به تمایل شرکت های روسی برای افزایش همکاری  با شرکای آمریکای لاتین و همچنین همکاری روسیه در نوسازی تاسیسات انرژی و  صنایع فلزی در کوبا و یا تامین هواپیماهای سوخوسوپر جت- 100 برای مکزیک اشاره کرد.

وی افزود: از میان دیگر طرح های روسیه که در کشورهای آمریکای لاتین در حال اجرا است، می توان به ساخت کارخانه تولید واکسن در نیکاراگوئه، ایجاد زیرساخت های زمینی، سیستم موقعیت یاب به نام گلوناس در برزیل و یا طرح توسعه انرژی التریکی در اکوادور و آرژانتین اشاره کرد.در زمینه های دیگر، می توان از همکاری روسیه در زمینه های آموزش کارشناس مبارزه با مواد مخدر در نیکاراگوئه و پرو یاد کرد.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه خاطر نشان کرد در سالهای اخیر روسیه مذاکره و همکاری با بلوک های مختلف منطقه آمریکای لاتین را افزایش داده است.






انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار