کرمانشاه؛

زمان خريد لوازم دست دوم به صورت آنلاين نکات امنيتی را جدی بگيريد

رئيس پليس فتا استان گفت:زمان خريد لوازم دست دوم به صورت آنلاين نکات امنيتی را جدی بگيريد .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ رئيس پليس فتا استان گفت: فضاي اينترنت به جهت تسهيل امور احاد جامعه امکانات زيادي از جمله فروشگاه هاي اينترنتي فروش اجناس کارکرده را در اختيار کاربران قرار مي دهد، اما افراد سودجو نيز بيکار ننشسته اند و از اين طريق اقدام به کلاهبرداري مي کنند.
سرهنگ "علي کريمي" در گفتگو با خبرنگار پايگاه خبري پليس اظهار داشت: يکي از اين امکانات فضاي مجازي سايت هاي آگهي رايگان و يا سمساري هاي ديجيتال مي باشد که از طريق آن مي توان کالاي مورد نياز را در شهر خود و يا ديگر نقاط کشور جستجو کرد و با صاحب آن وارد معامله شد و يا  نسبت به فروش کالاهايي که به آنها نيازي نيست اقدام کرد، لذا به دليل اينکه در اين سايت ها هيچ تضميني براي صحت و سقم آگهي ها وجود ندارد هر شخصي مي تواند آگهي تقلبي گذاشته و به واسطه آن اقدام به سوءاستفاده کند.
وي در خصوص خريد از سايت هاي فروش اجناس کارکرده هشدار داد و به کاربران توصيه کرد: خريداران حتماً مشخصات فرد فروشنده را يادداشت و نگهداري نمايند تا در صورت هرگونه مشکلي به اطلاعات فروشنده دسترسي داشته باشند.
اين مقام انتظامي افزود: براي تحويل گرفتن کالا بايد به صورت حضوري مراجعه و سعي کنند در محل عمومي قرار بگذارند و تا جاي ممکن از خريد کالا به صورت غير حضوري اجتناب گردد، همچنين نسبت به کالاهايي که مي خواهند از طريق اين سايت ها خريداري کنند از قبل اطلاعات کافي داشته باشند و دقت لازم را در خريد انجام دهند.
سرهنگ کريمي عنوان کرد: خريدارن آگهي ها، به ويژه آگهي هاي استخدام را به دقت بررسي کنند و به آگهي هاي غير معقول شک کرده و مطمئن شوند تضميني براي امنيت آنها وجود دارد، همچنين به آگهي هاي استخدامي که هيچ مکان ثابتي ندارند مطلقا اعتماد نکنند.
وي ادامه داد: شهروندان در صورتي که قصد فروش کالا در منزل را دارند در ساعاتي که در خانه تنها هستند به هيچ عنوان کسي را به داخل منزل راه ندهند.
رئيس پليس فتا استان ياداور شد: گاهي افراد به جهت ايجاد مزاحمت و انتقام اقدام به درج شماره تلفن فرد قرباني در ذيل آگهي ها مي کنند که اين کار جرم است و با فرد متخلف برخورد خواهد شد.
سرهنگ کريمي گفت: از هموطنان درخواست مي کنيم در صورت مواجه با موارد مشکوک آن را از طريق سايت پليس فتا به آدرسCyberpolice.ir بخش تماس با ما اطلاع دهند.

انتهای پیام/پ
برچسب ها: کرمانشاه ، خرید ، لوازم ، نکات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار