کرمانشاه؛

عملکرد نيروی انتظامی ستودنی است

استاندار کرمانشاه گفت: با توجه به شرايط و ويژگي هاي خاص استان، عملکرد نيروی انتظامی به عنوان رکن اصلي برقراری نظم و امنيت ستودنی است.

عملکرد نيروی انتظامی ستودنی استبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ به نقل از پایگاه خبری پلیس استاندار کرمانشاه گفت: با توجه به شرايط و ويژگي هاي خاص استان، عملکرد نيروی انتظامی به عنوان رکن اصلي برقراری نظم و امنيت ستودنی است و کاهش آمار جرايم از موفقيت اقدامات پليس حکايت دارد.
"اسدالله رازاني" امروز در همايش رؤسا و فرماندهان کلانتري ها و پاسگاه هاي فرماندهي انتظامي استان که در محل مجتمع فرهنگي رفاهي بعثت برگزار شد، به 370 کيلومتر مرز مشترک با کشور عراق اشاره کرد و افزود: اولين و مهمترين ويژگي‌ استان، مرز طولاني با کشور عراق و همجوار بودن با بخش کرد نشين، عرب‌ نشين شيعه و عرب ‌نشين اهل سنت است که علاوه بر محسنات، تهديداتي را هم به دنبال دارد.
وي تصريح کرد: با توجه به وجود معضلي به نام داعش، استان کرمانشاه از لحاظ برخي تهديدات، رتبه اول کشور را دارا است و به همين دليل امنيت آن مي بايست به صورت ويژه تأمين شود.
استاندار کرمانشاه ادامه داد: هيچ يک از استان ‌هاي کشور مانند کرمانشاه تنوع مذاهب، اقوام، فرهنگ‌ ها و گويش ها را ندارند و به همين علت نمي ‌توان نسخه ‌اي که براي مديريت ساير استان ‌ها تجويز مي ‌شود در اين استان اجرا کرد.
رازاني تفاوت ميان درصد جمعيت شهري و روستايي و نيز جمعيت شهرهاي مختلف استان را يکي ديگر از ويژگي هاي شاخص استان دانست و گفت: در حال حاضر جمعيتي که در مرکز استان کرمانشاه است با ساير استان ‌هاي هم تراز آن قابل مقايسه نيست و همين امر نيازمند مديريت و توزيع اعتبارات ويژه اي است.
وي آثار و تبعات ناشي از هشت سال جنگ تحميلي را علت افزايش مهاجرت به مرکز استان اعلام کرد و افزود: اين تراکم جمعيتي، تراکم امکانات و اعتبارات را نيز مي ‌طلبد و اين امر که عمده امکانات در شهر کرمانشاه متمرکز شده، موجب تشديد روند مهاجرت از ديگر شهرهاي استان به شهر کرمانشاه شده است.
استاندار کرمانشاه يادآور شد: کرمانشاه شهر درجه يک استان محسوب مي‌ شود، و پس از آن اسلام آبادغرب با بيش از 100  هزار نفر جمعيت، شهر درجه چهار تلقي شده و مابقي شهرهاي استان در درجات پنجم به بعد قرار گرفته اند و در اين بين شهرستان درجه دو و سه نداريم.
رازاني ادامه داد: مديريت و اداره کردن استاني مانند کرمانشاه با توجه به ويژگي هاي ذکر شده نيازمند تدبير و توانمندي بسيار است و مي طلبد براي مديريت آن به موقع اقتدار نشان داد و به موقع نيز خويشتن دار بود.
وي متذکر شد: با توجه به شرايط و ويژگي هاي خاص استان، عملکرد نيروي انتظامي به عنوان رکن اصلي برقراري نظم و امنيت ستودني است و کاهش آمار جرايم از موفقيت اقدامات پليس حکايت دارد.
استاندار کرمانشاه به سکونت حدود 300 هزار نفر حاشيه نشين در مرکز استان اشاره داشت و گفت: پتانسيل معضلات اجتماعي در اين مناطق بالا است.
رازاني افزود: استان کرمانشاه با داشتن 2.5  درصد جمعيت کشور تنها دو درصد سرقت ‌هاي مهم کشور در هفت ماهه نخست سال را به خود اختصاص داده است که اين ميزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته 10 درصد کاهش داشته است.
وي بيان داشت: سهم استان کرمانشاه در بحث سرقت ‌هاي مسلحانه کشور در نيمه نخست سال، چهار دهم درصد بوده است که اين ميزان نسبت به مدت مشابه سال قبل با 1.7  درصد از ميزان سرقت‌ هاي مسلحانه کشور، حدود 80  درصد کاهش داشته است.
استاندار کرمانشاه ادامه داد: در مدت مذکور سرقت به عنف در اين استان، يک درصد موارد سرقت به عنف کشور را به خود اختصاص داده است.
رازاني گفت: شرارت و استفاده از سلاح سرد در استان کرمانشاه 1.7 درصد موارد کشور را شامل مي شود و نسبت به ميزان جمعيت استان ( 2.5 درصد جمعيت کشور) آمار پاييني است، اما نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود 18  درصد افزايش را شاهد بوده ايم.
وي در پايان عملکرد نيروي انتظامي در استان کرمانشاه را قابل تقدير دانست و گفت: لازم است به نمايندگي از مسئولان و مردم استان از تلاش و زحمات تک تک پرسنل نيروي انتظامي قدرداني کنم.
فرمانده انتظامي استان در ادامه هدف از برگزاري اين همايش را بررسي مسائل و مشکلات در برقراري نظم و امنيت و نيز اعلام آخرين ابلاغيه ها و تدابير و اولويت انجام ماموريت ها در جهت ارتقاي نظم و آرامش عنوان کرد.
سردار "منوچهر امان اللهي" افزود: با وجود به گستردگي و اهميت ماموريت‌ هاي پليس، فرماندهان و مسئولان انتظامي در رده‌هاي مختلف اجرايي همواره دغدغه دارند که به بهترين وجه در خدمت مردم باشند.
وي يکي از اهداف اصلي اين همايش را مقوله هماهنگي نظم و امنيت و اقدامات لازم در جهت تأمين امنيت و تسهيل عبور و مرور زائرين اربعين حسيني(ع) عنوان کرد و گفت: کرمانشاه مسير عبور زوار به سمت مرز مهران است و عمده زائران از اين استان تردد مي ‌کنند، لذا نياز است تا براي برقراري نظم و امنيت و اقدامات لازم جهت تسهيل عبور و مرور و ايجاد ترافيک احتمالي تدابيري انديشيده شود.
مقام ارشد انتظامي استان خاطرنشان ساخت: براي نيرو از مرکز آموزشي کمک خواهيم گرفت تا حضور پررنگ‌ تر در مسيرهاي تردد و محورهاي استان به ويژه در موج بازگشت زائران، از نيروهاي مرکز آموزش نيز کمک خواهيم گرفت.
سردار امان اللهي با بيان اينکه تنها زوار عراقي از مرزهاي استان وارد کشور مي‌ شوند، بيان داشت: تردد اتباع خارجي از مرزهاي کرمانشاه و نيز مرزهاي استان ايلام ممنوع است و اين زائران براي رفتن به سمت کربلا بايد از مرزهاي استان خوزستان اقدام کنند.
وي به وضعيت اعزام مشمولان نظام وظيفه اشاره داشت و تصريح کرد: بر اساس هماهنگي‌ هاي انجام شده، سربازان وظيفه مي توانند با گذاشتن 30 ميليون ريال وثيقه، در پياده ‌روي اربعين شرکت کنند، همچنين درصورت نداشتن وثيقه راهکارهاي ديگري از جمله داشتن ضامن نيز در نظر گرفته شده است.
مقام ارشد انتظامي استان گفت: در حال حاضر شرايط امنيتي استان مطلوب گزارش شده است و خوشبختانه در آستانه اربعين مورد امنيتي نداشته ‌ايم.
سردار امان اللهي تأکيد کرد: پرسنل نيروي انتظامي آمادگي هرگونه همکاري با ستاد اربعين را دارند تا زائران کربلاي معلي بدون دغدغه خاطر وارد اين استان شوند.

انتهای پیام/پ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار