کرمانشاه ؛

جنگ فقط سلاح و گلوله نیست

یکی از فرماندهان مهندسی دوران جنگ تحمیلی گفت: دفاع مقدس فقط جنگ، درگیری، گلوله و شهادت نبود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛ رئوف گفت: برخی ها تصور می کنند جنگ فقط سلاح و گلوله، درگیری، کشتن و کشته شدن است، اما اینکه چه ارزشهای دیگری در طول آن هشت سال دفاع مقدس بر ایران گذشت را مرور نمی کنند.

 وی ادامه داد: شاید تاکنون آنچنان که شایسته است در خصوص مهندسی جنگ در دوران دفاع مقدس برای نسل جوان بازگو نشده باشد.

 استاد دانشگاه سهند تبریز گفت: نقشی که مهندسی و جهاد سازندگی در دوران هشت ساله دفاع مقدس ایفا کرد، نقشی بی بیدل و اثرگذار بود، چرا که مهندسی در تک تک عملیات ها نقش انکارناپذیر داشت.

 رئوف تصریح کرد: گردانهای مهندسی قبل از شروع هر عملیاتی در حین اجرای عملیت ها و بعد از اجرای عملیات ها نقش آفرینی می کردند.

 این فرمانده گردانهای مهندسی دوران دفاع مقدس اظهارکرد: جهاد در پشتیبانی جبهه ها و خطوط مقدم جنگ همواره حضوری اثرگذار و تعیین کننده داشت.

 وی یادآور شد: عملیات آبی خاکی برای اولین بار در کشور در دوران جنگ تحمیلی و در قالب اجرای پل خیبر توسط جهاد سازندگی انجام شد.

 استاد دانشگاه سهند تبریز خاطرنشان کرد: عملیات خیبر یکی از پیچیده ترین عملیات های دوران دفاع مقدس بود که در جزیره مجنون و منطقه حورالعظیم اجرا شد. در این عملیات آب، باتلاق و نیزار بزرگترین موانع پیشروی نیروها بود، لذا به فکر احداث یک پل افتادیم.

 رئوف با اشاره به ویژگیهای پل خیبر اظهارکرد: پل خیبر به طول 14 کیلومتر بدون پایه و به صورت شناور با استفاده از 2500 قطعه ساخته شد که در واقع شاهکار مهندسی دوران جنگ بود.

انتهای پیام/ح

برچسب ها: کرمانشاه ، جنگ ، سلاح ، گلوله ، درگیری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار