ارومیه؛

تفاهمنامه ای برای معرفی هرچه بیشتر شمس تبریزی

پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات کشور با تولیت شمس تبریزی تفاهم کردند تا برای معرفی شمس تبریزی به جهان تلاش کنند.

به گزارشخبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛ این تفاهمنامه در 9 ماده و 23 بند با حضور نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی، فرماندار خوی و مدیر عامل تولیت شمس تبریزی و رئیس پژوهشگاه علوم انسانی ومطالعات فرهنگی کشور به امضاء رسید.

اجرای طرحهای تحقیقاتی مشترک با محوریت شمس و مولانا و ایجاد شعبه ای از این پژوهشگاه در قالب میز مطالعاتی در تولیت شمس تبریزی از مهمترین بند های این تفاهم نامه مشترک است.

دکتر قبادی رئیس پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی کشور در آئین امضای این تفاهم نامه این پژوهشگاه را قدیمیترین پژوهشگاه تحقیقاتی کشور عنوان و اظهار امیداواری کرد، با فعالیتهای تحقیقاتی مشترک موضوع شمس پژوهی و مولوی شناسی جهانی شود

وی شمس تبریزی را یکی از بزرگترین اسناد فرهنگی منطقه آسیا اعلام و تصریح کرد : شمس تبریزی مراد مولانا و محصول تفکر معنوی شمس است که ضرورت دارد ناگفته های سکوک شمس توسط محققان پژوهشگاه بررسی و به رشته تحریر در آید .

سید تقی کبیری نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی هم در این جلسه با برشمردن ظرفیت های فرهنگی شهرستان خوی و از جمله حوزه های علمیه این شهرستان گفت :شمس تبریزی منشاءخیر و برکت در حوزه فرهنگ و ادب در کشورمان بوده که با بهره گیری از این ظرفیت میتوان پیام خیر خواهانه و انسان دوستی ایران اسلامی را صادر کرد .

سیوانی فرماندار خوی هم در این جلسه با تاکید برضرورت صیانت از داشته های فرهنگی و معنوی تصریح کرد : بی توجهی به این ظرفیت های مهم معنوی و فرهنگی خطا و آسیب بزرگی است .

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.