خوی؛

مرمت مسجد تاریخی داش آغلیان خوی 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارد

مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگی آذربایجان غربی مسجد تاریخی داش آغلیان خوی بازدید کرد و گفت:مرمت مسجد تاریخی داش آغلیان خوی 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛جلیل جباری از روند مرمت و بازسازي مسجد داش آغلیان خوی که با مشارکت هیئت امناء مسجد و جمعی از خیرین و با نظارت این اداره کل در دست اقدام است، بازدید کرد.
 مدیركل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري آذربايجان غربي در خصوص مرمت این بنای تاریخی گفت:  عملیت مرمت این مسجد پس از ارائه و تصویب طرح آن در شورای فنی استان، با مشارکت هیئت امنا مسجد و جمعی از خیرین و با نظارت این اداره کل، از حدود سه ماه پیش شروع شده و  فاز اول آن هم اکنون از پیشرفت هفتاد درصدی برخوردار است.
وي در رابطه با اقدامات مرمتی صورت گرفته افزود: با توجه به اینکه خرپای چوبی مسجد دچار آسیبهای جدی شده بود، لذا  قسمتهای آسیب دیده آن مورد مرمت قرار گرفت تا همچنان بعنوان نماد مسجد باقی بماند و در جوار آن، خرپای فلزی در دست ایجاد است تا عمده بار سقف بر روی آن قرار گیرد.
وی تصریح کرد: طی یک  ماه آتی مرمت سقف و پوشش نهائی مسجد نیز به اتمام می رسد و فصلهای بعدی مرمت مسجد نیز در دستور کار قرار دارد.
به گزارش خبر نگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه،  مسجد داش آغلیان که قدمت آن به دوره قاجاریه می رسد، یکی از مساجد قدیمی و مورد تکریم فراوان مردم خوی است و بشماره 239 در فهرست آثار تاریخی کشور به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.