اصفهان؛

آغاز سومین المپیاد ورزشی درون مدرسه ای در استان اصفهان

سومین المپیاد ورزشی درون مدرسه ای امروز با مشارکت 320 هزار دانش آموز در 41 منطقه آموزش پرورش استان اصفهان آغاز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان در این پیوند گفت: در حاضر حاضر 850 هزار دانش آموز دختر و پسر در استان مشغول تحصیل اند و پیش بینی می شود حدود 320 هزار نفر از آنان در این المپیاد شرکت کنند.
عبدالرضا رئیسی، هدف از برگزاری این المپیاد را ایجاد نشاط و شادابی، استعدادیابی و همچنین ترغیب دانش آموزان به مشارکت در کار جمعی برشمرد.
وی از والیبال،بسکتبال، فوتسال، هندبال، تنیس روی میز، بدمینتون، آمادگی جسمانی، طناب کشی و بازی های بومی محلی بعنوان رشته های اصلی این المپیاد یاد کرد و افزود: هر مدرسه به فراخور برخورداری و دسترسی خود به اماکن ورزشی می تواند مسابقات هر رشته را برگزار کند و افزودن رشته های دیگر منعی ندارد.
وی خاطرنشان کرد: مدارس مناطق گرمسیر استان رقابت های خود را تا قبل از عید نوروز به پایان می رسانند و دیگر مناطق نیز مسابقات را تا پایان سال تحصیلی ادامه خواهند داد.
رئیسی اضافه کرد: در دومین دوره این المپیاد که پارسال برگزار شد، دانش آموزان یکهزار و 850 مدرسه سراسر استان مشارکت داشتند.
به گفته وی، در دوره قبل 307 هزار دانش آموز از مجموع 641 هزار نفر بطور مستقیم در این رویداد ورزشی شرکت کردند و 76 هزار دانش آموز نیز در امور اجرایی، داوری و پزشکی سهیم بودند.
معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان تصریح کرد: حدود هشت هزار فرهنگی و دو هزار نفر از والدین دانش آموزان نیز بطور مستقیم و غیر مستقیم در برگزاری این المپیاد سهیم بودند.
به گفته وی، از مجموع 12 میلیون دانش آموز در سراسر کشور، حدود چهار میلیون نفر از آنان در المپیاد دوره قبل شرکت کردند.



انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار