حضور 21 پزشک نخبه خارجی در کنگره جراحی‌های کم‌تهاجمی

وزیر علوم گفت: 13 عمل جراحی به صورت زنده با حضور 21 پزشک نخبه خارجی در کنگره جراحی‌های و تکنیک‌های کم‌تهاجمی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمد فرهادی وزیر علوم صبح امروز در نشست خبری دوازدهمین کنگره بین المللی جراحی ها و تکنیک های کم تهاجمی صبح امروز در بیمارستان حضرت رسول با اشاره به برگزاری همایش 2 روزه تکنیک های مختلف کم تهاجمی اظهار داشت: در این کنگره انجمن های جراحان قلب و عروق اطفال و بیهوشی مغز و اعصاب انجمن پرستاری پزشکی اتاق عمل حضور فعال دارند. 
 
وی بیان کرد: این کنگره 208 سخنران دارد و 21 نفر از مهمانان خارجی از کشورهای سوئیس، فرانسه، انگلیس عراق، افغانستان و آمریکا حضوری فعال دارند و 13 جراحی زنده در راستای لاپاروسکوپی (برداشتن کیسه صفرا) انجام می شود. 
 
وزیر علوم با بیان اینکه عمل های جراحی برداشتن کیسه صفرا بیشترین شکایت را در کشور دارد، افزود: در این کنگره آموزش عمل جراحی کیسه صفرا با برگزاری هفت کارگاه آموزشی در زمینه های جراحی کم تهاجمی و 26 پنل با حضور همکاران جراح برگزار می‌شود. 
 
وی گفت: حضور استادان برتر این رشته از جمله ویژگی مهم این کنگره به شمار می‌رود و پزشکان جوان می توانند سوالات خود را مطرح و از تجربیات آنها استفاده کنند. 
 
در ادامه مراسم عبدالله رضا پازوکی دبیر علمی کنگره گفت: جراحی های کم تهاجمی شامل همه رشته های جراحی است و این نوع عمل ها عواقب را کاهش داده و مدت اقامت بیماران و بازگشت به کارشان کم می کند. 
 
وی بیان کرد: با همکاری استادان کشورمان همگام با کشورهای پیشرفته کار درمان بیماران در انجام می دهد و پزشکان ما رتبه اول را در منطقه دارد و روش های جراحی های کم تهاجمی در کارگاهی مختلف با حضور فعال پزشکان آموزش داده می شود. 

حضور 14 پزشک خارجی برای بهره‌گیری از متخصصان داخلی 
 
وی ادامه داد: بسیاری از نظرات پزشکان به صورت مقاله در مجلات معتبر به چاپ رسیده است و تعداد 14 نفر از مهمانان به خاطر بهره گیری از مطالب آموزشی مهم متخصصان داخلی در این کنگره شرکت می کنند. 
 
پازوکی با بیان اینکه دعوت از مهمانان خارجی به دلیل حفظ ارتباط علمی با دنیا است تصریح کرد: جامع پزشکی خود را ملزم به رعایت حقوق اخلاق حرفه ای پزشکی کرده و این مساله در کنگره به صورت کارگاه و یک پنل ارائه می شود. 
 
طراحی دستگاه شبیه‌سازی جراحی در کشور 
 
در ادامه مراسم محسن پازوکی دبیر اجرایی کنگره گفت: به صورت همزمان در پنج سالن در همایش های رازی دانشگاه علمی پزشکی ایران اجرا می شود و معمولا در هر سالن مباحث مربوط به یک رشته به بحث و بررسی گذاشته می شود. 
 
وی با بیان اینکه بخش های زیادی روش های جراحی غیر تهاجمی را استفاده می کنند، ادامه داد: این نوع جراحی ها تحت پوشش بیمه است و همین این امر سبب کاهش هزینه های جراحی هنگام بستری در مراکز درمان کشور می شود. 
 
پازوکی تاکید کرد: در این کنگره بیش از 800 نفر در رشته های مختلف حضور پیدا می کنند و عمل جراحی کیسه صفرا به وسیله تعدادی جراحان نخبه صورت می گیرد. 
 
وی عنوان کرد: دستگاه شبیه‌سازی شده با استفاده هوش مصنوعی برای عمل های جراحی به وسیله متخصصان داخلی طراحی شده و ایران را در دسته چهار کشور تولید کننده در دنیا قرار داده است. 
 
دبیر اجرایی کنگره یادآور شد: دستگاه سیمونلار بسیار پیچیده و قیمت آن در دنیا 80 هزار یورو است. 
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار