بیرجند؛

خراسان جنوبی از جاذبه های گردشگری بی نظیری برخوردار است

نویسنده کتاب راهنمای گردشگری ایران گفت:خراسان جنوبی از جاذبه های گردشگری بی نظیری برخوردار است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  بیرجند ؛نویسنده کتاب راهنمای گردشگری ایران به زبان آلمانی در نشست بررسی ظرفیت های خراسان جنوبی گفت: خراسان جنوبی از جاذبه های گردشگری بی نظیر و دیدنی برخوردار است که با معرفی این ظرفیت ها باید حضور گردشگران خارجی به این منطقه فراهم شود.

هارتموت نیمن افزود: در این سفر گردشگران با نحوه کاشت و برداشت زعفران در استان بویژه در قاینات که به سرزمین طلای سرخ معروف است آشنا شدند و در بازگشت آن را به هموطنان خود معرفی خواهند کرد..


وی با اشاره به سفر 6 روزه این هیأت گردشگری به خراسان جنوبی گفت: در این سفر همراه سایر گردشگران از قنات بلده فردوس، که ثبت جهانی شده است دیدن کردیم و در ادامه سفر نیز به شهرستان طبس، با اقامت در روستای اصفهک،با جاذبه گردشگری چشمه مرتضی علی، آشنا شدیم.

نویسنده کتاب راهنمای گردشگری ایران با اشاره به اینکه ایران از جاذبه های گردشگری زیادی برخوردار است، افزود: مهمترین هدف من از سفر به خراسان جنوبی معرفی آداب و سنت ها، خصوصیات اخلاقی، صنایع دستی، آثار باستانی و فرهنگ ایرانیان به غرب است.

هارتموت نیمن با بیان اینکه از 26 سال گذشته تاکنون سفرهای زیادی به ایران داشته است تا بتواند پتانسیل های گردشگری این کشور را به اروپا معرفی کند،گفت: در سفرهای سه سال اخیر همراه با هیأت گردشگری، دوست دارم به مناطقی سفر کنم که کمتر توریستی از آن بازدید کرده است.

وی افزود: علیرغم همه ناامنی هایی که در خاورمیانه وجود دارد تصور گردشگران خارجی از ایران وجود همان ناامنی ها در این منطقه بود اما گردشگران خارجی با ورود به ایران متوجه وجود امنیت بی نظیر در این کشور می شوند.

لازم به ذکر است این تور در مرکز استان از جاذبه های گردشگری مدرسه شوکتیه، باغ اکبریه ، باغ رحیم آباد، قلعه و زورخانه بیرجند بازدید کردند.

انتهای پیام/غ


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.