بانوان ایرانی در اتریش غافلگیر شدند/ زنگ ها به صدا در آمد، اما شنیده نشد

تیم ملی کاراته بانوان در رقابت های جهانی اتریش غافلگیر شد و تنها یک مدال برنز برای کشور به ارمغان آورد.

به گزارش خبرنگار رزمی و کشتی گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان ؛ در بیست و سومین دوره رقابت های کاراته قهرمانی جهان به میزبانی اتریش، تیم ملی کاراته بانوان کشور ، غافلگیر شد و تنها یک مدال برنز بوسیله حمیده عباسعلی نایب قهرمان دوره قبل کسب کرد.


تیم ملی کاراته بانوان به سر مربیگری مریم مشیری و مربیگری فریبا بداغی و لیلا بهرامی اواخر شهریورماه امسال برای حضور در رقابت های نه چندان مطرح "بازل" راهی سوئیس شد، رقابت هایی که دقیقا همزمان شد با مسابقات مدیترانه که همین امر در سطح فنی مسابقات نیزتاثیر گذار بود.


*زنگ خطری که در مسابقات کاراته سوئیس به صدا درآمد اما شنیده نشد

اما نکته مهم آن بی توجهی مسئولان به نتایج این رویداد بود،  نتایجی که در واقع زنگ خطر را به صدا در آورده بود حذف صعودی و چالاکی و برنز ملکی پور و عباسعلی نشان داد سطح فنی تیم ملی نیاز به بازبینی دارد.

نایب رئیس بانوان که خود از پیشکسوتان این رشته و عضو کمیته فنی است، در این مسابقات حضور داشت و از نزدیک عملکرد اعضای تیم ملی و کادر فنی را زیر نظر داشت.

پس از کسب نتایج نامطلوب در رقابت های سوئیس، فرصت باقی بود تا همانند تیم مردان با ارزیابی درست و تغییرات به موقع، مانع نتایج غیر قابل قبول بانوان در رویداد جهانی شد، اما مشکل و ایراد در چه بود که این مهم صورت نگرفت، باید مورد بررسی قرار بگیرد.

تیم ملی بانوان در اولین حضورش در آلمان 1 نقره و 1 برنز بدست آورد و این دوره که دومین حضورش در این رقابت ها بود تنها توانست 1 مدال برنز کسب کرد.


نباید استعداد خوب بانوان  که بارها در میدان های مختلف این موضوع را ثابت کرده اند، نادیده گرفته شود و واکاوی دلیل این افت به دست فراموشی سپرده شود.


نگاهی اجمالی به نتایج بانوان در اتریش :

*باخت سه رده به کاراته کاهای آسیا

در وزن 50-، 55- و 68- کاراته کاهای کشورمان مقابل کاراته کاهای آسیایی بازنده میدان بودند.

مهسا افسانه
3 بازی 2 برد ( دو برد مقابل ولز و الجزایر باخت مقابل قهرمان زیر 21 سال ترکیه )

کاتا تیمی
 یک بازی یک باخت مقابل برزیل

آلاله صعودی
 یک بازی، یک باخت( باخت مقابل ویتنام که در ادامه باخت این ویتنامی به کاراته کای قزاق( در این وزن قزاقستان در رپه شارژ نیز شکست خورد)

چالاکی 2 بازی 1 برد 
با برد مقابل کره به الجزایر باخت و الجزایر هم همانند وزن اول به یک آسیایی دیگر باخت! (نکته جالب این وزن جدال دو آسیایی(مالزی و چین تایپه) که برای کسب مدال برنز رقابت می کنند )

رزیتا علیپور
3 بازی 2 برد 1 باخت (دو برد مقابل برزیل و پرو و باخت مقابل صربستان ( صربستان نیز که به فرانسه باخته بود در جدول شانس مجدد هم بازنده دیدار با اکراین بود )

سمیرا ملکی پور 
1 بازی 1 باخت (باخت به مصر ، باخت مصر به الجزایر، باخت الجزایر به نروژ و باخت نروژ به دانمارک!)

*حمیده عباسعلی 
نایب قهرمان جهان در دوره قبل و در غیاب قهرمان مصری این وزن بیشترین شانس را  برای کسب مدال طلا داشت اما به حریف کهنه کار ژاپنی خویش که پیش از این بارها وی را شکست داده بود نتیجه را واگذار کرد، عباسعلی سال گذشته در ژاپن و در مسابقات آسیایی 5 بر 3 این کاراته کای آسیایی را شکست داده بود.


*بانوان در آلمان غافلگیر کردند اما در اتریش غافلگیر شدند

به گفته کارشناسان ، بانوان در اتریش غافلگیر شدند، احمد صافی با بیان این مطلب افزود : بانوان ایران در اولین حضور در آلمان غافلگیر کردند و با کسب مدال نقره انفرادی و برنز کاتای تیمی دست به کار ارزشمندی زدند اما در اتریش غافلگیر شدند.

وی ادامه می دهد  : به نظرم عدم اعتماد بنفس لازم و یا کمبود شناخت از حریفان و آگاهی سایر تیم ها از ایران کار را برای بانوان سخت کرد و این زنگ خطری برای بانوان ما بود، در کل کاراته و این گونه ورزش ها این مشکل را دارد، اما در کل کاتای تیمی جوان بود و کومیته تیمی انتظارات را برآورده نکرد. البته  من معتقدم حضور مجدد عباسعلی در بین مدال آوران جهان خیلی با ارزش بود و سایرین باید بیشتر تمرکز می کردند چون کم تجربه نبودند.

صافی تصریح کرد : امید است در مسابقات بعدی شرایط بهتر باشد و ما می دانیم مدال بانوان در رنکینگ جهانی تاثیر بسیاری دارد بنابراین باید با یک آسیب شناسی از افت مجدد این تیم با ارزش و با تجربه جلوگیری کرد.

عضو کمیته فنی فدراسیون تاکید کرد : کمبود مسابقات تدارکاتی برای بانوان مشکل ساز شد اما مردان این نقیصه را به خوبی جبران کردند.



انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار