قم؛

اسلام دین صلح است اما به دشمنان اجازه دخالت در امور مسلمانان را نمی دهد

آیت الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید با اشاره به این که دین اسلام جنگ را ترویج نمی کند، گفت: اسلام دین صلح و زندگی مسالمت آمیز است اما از طرف دیگر بر اساس آیات قرآن کریم فرصت دخالت کافران و دشمنان در امور مسلمانان را نخواهد داد.

به گزارش گروه استانم های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛وی روز چهارشنبه در جلسه درس خارج اصول خود در مسجد اعظم قم، بیان داشت: حق دخالت در سرنوشت مسلمانان به کافران داده نشده است و آنها نمی توانند برای مدیریت جامعه اسلامی برنامه ریزی کنند.

وی بیان کرد: معلوم است که اگر سرنوشت مسلمانان در اختیار کافران و دشمنان قرار گیرد چه سرنوشتی در انتظار آنهاست، به همین دلیل مسلمانان نباید کافران را به عنوان دوست خود انتخاب کنند و مدیریت کارهای خود را به دست آنها بدهند.

آیت الله سبحانی با اشاره به این که کافران دارای افکار و اندیشه های انحرافی هستند، ادامه داد: ارتباط با آنها موجب تاثیر پذیرفتن از دیدگاه هایشان می شود و این به صلاح مسلمانان و جامعه اسلامی نیست؛ نباید اجازه داد کافران بر اندیشه و فکر مسلمانان تاثیر بگذارند.
 
وی با بیان این که اسلام دین جنگ نیست بلکه به دنبال صلح است، گفت: البته اگر کافران بخواهند در کنار مسلمانان زندگی مسالمت آمیزی داشته باشند و در امور جامعه اسلامی دخالت نکنند، مانعی برای ارتباط با آنها نیست.

وی در ادامه افزود: مسلمانان در زندگی فردی خود نیز باید در انتخاب دوست دقت کنند و به دنبال کسی باشند که رفاقت با او دارای اثرهای نیک باشد، چرا که دوستان بر یکدیگر تاثیر می گذارند.
وی بیان کرد: یک فرد مسلمان نباید با کافران دوست شود چرا که این کار باعث می شود اندیشه های باطل آنها در زندگی او وارد شود و این برخلاف مصلحت اسلام است.

انتهای پیام/ج
برچسب ها: قم ، سخنرانی ، ایت الله ، سبحانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار