یاسوج؛

طرح جامع مالیاتی تا پایان امسال در استان اجرا می شود

مدیرکل امور مالیاتی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: طرح جامع مالیاتی تا پایان سال جاری به طور کامل در استان اجرایی می شود.

به  گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ محمدعلی غفاری در دیدار جمعی از مدیران و کارکنان این اداره کل با آیت الله ملک حسینی نماینده ولی فقیه در استان گفت: طرح جامع مالیاتی تا پایان سال جاری به طور کامل در استان اجرایی می شود.

وی افزود: در این طرح با راه اندازی سیستم یکپارچه نظام مالیاتی و اتصال به سیستم خدمات رسانی دستگاه های اجرایی، فرایند ارائه ی خدمات به مؤدیان تسهیل و تسریع می شود.

مدیرکل امور مالیاتی استان با اشاره به روند اجرای طرح جامع مالیاتی در استان گفت: این طرح در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی و با اهداف بزرگی چون شفاف سازی مالیاتی، برقراری عدالت مالیاتی، تسهیل در فرایند خدمات رسانی به مؤدیان مالیاتی و مستند و مستدل سازی نحوه تشخیص، محاسبه و وصول مالیات اجرایی شده است.

محمدعلی غفاری تعامل با مؤدیان مالیاتی و حمایت از بنگاه های اقتصادی استان را از اولویت های اداره کل امور مالیاتی استان بر شمرد و افزود: در این مسیر با استفاده از معافیت های قانونی و بخشودگی های ممکن حمایت های لازم از فعالان اقتصادی به عمل خواهد آمد.

مدیرکل امور مالیاتی استان گفت: به همین منظور مهلت بخشودگی صد درصدی جرائم مالیاتی قابل بخشش مؤدیان حقوقی و حقیقی تا پایان سال تمدید شد.

در این دیدار نماینده ولی فقیه در استان داشتن وحدت رویه در برخورد قانونی با بنگاه های اقتصادی و اصناف را از عوامل مؤثر در تمکین شهروندان به امر مالیات دانست و گفت: مجموعه مالیاتی استان باید با احترام و عاری از هرگونه تبعیض با استفاده از بخشودگی های قانونی برای جلب رضایت هم استانی ها تلاش کند و از سویی دیگر شهروندان نیز باید با صداقت در خوداظهاری درآمد و تمکین به امر مالیات در پرداخت دین خود به کشور جدی باشند.

آیت الله ملک حسینی اقدام به فرار مالیاتی را امری نکوهیده و ناشایست عنوان کرد و گفت: برای جلوگیری از این نوع مفاسد اقتصادی، باید برخورد با متخلفین دانه درشت، در اولویت قرار گیرد.

وی تاکید کرد: منابع و تسهیلات بانکی باید در اختیار افراد متعهد و شایسته قرار گیرد تا با فعالیت سالم و صادقانه ی اقتصادی و با ایجاد اشتغال و حفظ ثروت عمومی، به رونق و توسعه ی استان کمک کنند.


انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.