یاسوج؛

مانور زلزله و اطفاء حریق در دوگنبدان برگزار شد

فرماندار گچساران گفت: به مناسبت هفته پدافند غیرعامل مانور زلزله و اطفاء حریق در شبکه بهداشت و درمان دوگنبدان برگزار شد.

به  گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ فرماندار گچساران گفت: این مانور با هدف افزایش میزان آمادگی دستگاه های امدادی،ترویج فرهنگ ایمنی و ارتقای توانمندی کارکنان در هنگام بروز حوادث برگزار شد.

رحیمی افزود: این مانور با همکاری اورژانس 115،آتش نشانی، شرکت گاز، شبکه بهداشت و درمان و هلال احمر برگزار شد.

وی با بیان اینکه آموزش و آمادگی نقش مهمی در کاهش خطرات دارد ادامه داد: برگزاری چنین مانورهایی هماهنگی دستگاه های امدادی برای مقابله با حوادث را بیشتر می کند.

فرماندار گچساران گفت: وجود تاسیسات نفت وگاز، دو سد بزرگ، بافت فرسوده و قرار گرفتن روی گسل زلزله ضرورت آمادگی دستگاه های امدادی و عضو ستاد مدیریت بحران در مقابل حوادث را دوچندان کرده است.

مسول واحد کاهش بلایای شبکه بهداشت و درمان گچساران هم گفت: بیش از 60 نفر از نیروهای امدادی در برگزاری این مانور شرکت داشتند.

سیمین گودرزی افزود: در این مانور نحوه صحیح پناهگیری در نقاط امن،انتقال مصدومان، اطفاء حریق و ساخت بیمارستان صحرایی توسط نیروهای امدادی اجرا شد.

وی به اجرای این مانور در محیط اداری اشاره کرد و افزود: با توجه اینکه تعداد زیادی از مردم روزانه در محل کار هستند و احتمال وقوع حوادث در طول این مدت نیز زیاد است لازم است مردم آموزش های لازم در خصوص مقابله با حوادث در محیط های اداری را هم فرا بگیرند.

گودرزی ادامه داد: تکرار و تمرین نقش مهمی در هماهنگی بیشتر نیروهای امدادی و افزایش آمادگی و برطرف کردن نقاط ضعف دارد.


انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.