شیراز؛

بیش از 35 درصد از کودکان در حال چاق شدن هستند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: برای مقابله با چاقی کودکان باید با فرهنگ‌ سازی شیوه زندگی را تغییر و به دنبال تغذیه سالم بود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ محمدهادی ایمانیه رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: برای مقابله با چاقی کودکان باید با فرهنگ‌ سازی شیوه زندگی را تغییر و به دنبال تغذیه سالم بود و از کم‌تحرکی به‌سوی جنبش و حرکت گام برداشت و فعالیت‌های ورزشی را در سطح مدارس افزایش داد.
وی خاطرنشان کرد: کودکان به‌ جای بازی‌ های رایانه‌ ای، موبایل و دیگر ابزارهایی که در چاقی آنان تأثیر بسزایی دارد تحرک، غذای سالم و راه‌ پیمایی را موردنظر قرار دهند.
وی ادامه داد: این دانشگاه با همکاری اداره کل آموزش‌ و پرورش فارس برنامه‌ های مختلفی را در راستای ساماندهی و کاهش چاقی کودکان ارائه کرده است.
ایمانیه بیان داشت: کنترل توزیع مواد غذایی و تنقلات در بوفه‌ های مدارس و ارائه آموزش‌ های لازم ازجمله فعالیت‌ های این دانشگاه و اداره کل آموزش‌ و پرورش بوده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز تصریح کرد: نقش خانواده‌ ها در کنترل وزن فرزندان خود بسیار بااهمیت است و باید به‌ صورت جدی طرح پیاده‌روی از خانه تا مدرسه را با رعایت ایمنی اجرایی کنند.
انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار