سمنان؛

آب کشاورزی استان سمنان کمتر از میزان مورد نیاز

رئيس سازمان جهادكشاورزي استان سمنان: در حال حاضر ميزان يك ميليارد و 29 ميليون متر مكعب آب در بخش كشاورزي استان سمنان مصرف مي‌شود كه اين ميزان كمتر از ميزان مورد نياز است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازسمنان؛ رئيس سازمان جهادكشاورزي استان سمنان در جلسه شوراي حفاظت از منابع آب استان سمنان اظهار کرد: ميانگين كشوري اين مهم، 0.7 است كه استان سمنان از ميانگين كشوري بالاتر است و انشاءالله در افق 1404 اين عدد را به 1.08 خواهيم رساند.
سید حسن ميرعماد اضافه كرد: در حال حاضر نياز آبي استان سمنان براي توليد محصولات كشاورزي يك ميليارد و 257 ميليون متر مكعب در سال است.
وي خاطرنشان كرد: نياز آب كشاورزي استان سمنان در بخش زراعت 619 ميليون متر مكعب، نياز آبي در بخش باغات 627 ميليون متر مكعب و نياز آبي در بخش دامداري و ساير بخش هاي كشاورزي نيز 11 ميليون متر مكعب در سال است.
ميرعماد گفت: در حال حاضر به ازاي هر يك متر مكعب آب، 1.03 كيلوگرم ماده خشك در استان سمنان توليد مي‌شود.
وی در پایان افزود: استان سمنان دارای یک میلیارد و 250 تا 300 میلیون متر مکعب آب زیرزمینی و سطحی است که 87 درصد از آب استحصالی در این استان کویری، در حوزه کشاورزی، چهار درصد در بخش صنعت و 9 درصد نیز در بخش شرب به مصرف می‌رسد.
انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار