سمنان؛

تخصیص اعتبار به طرح های آب روستایی در سمنان

160 میلیارد ریال از صندوق توسعه ملی به طرح های آب روستایی در استان سمنان اختصاص یافت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان؛ مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان سمنان از تخصیص 160 میلیارد ریال اعتبار از محل صندوق توسعه ملی به طرح های مختلف آب روستایی استان خبر داد.
منصور کشاورزیان افزود: این میزان اعتبار برای سال 95 به شرکت آب و فاضلاب روستایی تخصیص یافته و در سال گذشته هیچ اعتباری از این محل وجود نداشت.
وی تصریح کرد: تاکنون حدود 50 طرح برای استفاده از اعتبار 160 میلیارد ریالی تخصیص یافته از صندوق توسعه ملی در شرکت آب و فاضلاب روستایی استان سمنان تعریف شده و پیش بینی می کنیم، تا 70 طرح مختلف برای بهره مندی استان از این اعتبار تعریف شود.
وی با اشاره به پیش بینی تحول در اجرای طرح های آبرسانی روستایی با این میزان اعتبار تخصیص یافته، افزود: دست کم شاهد اجرای سه برابری اجرای طرح های مختلف در این حوزه خواهیم بود.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان سمنان با اشاره به شاخص بهره مندی کنونی روستائیان استان سمنان از آب آشامیدنی به میزان 60 درصد، متوسط کشوری این شاخص را 70 درصد عنوان و تصریح کرد: پیش بینی می شود تا پایان سال 96 استان سمنان در این شاخص تا 69 درصد پیشرفت کند و به متوسط کشوری برسد.
وی افزود: شاخص بهره وری از آب آشامیدنی روستایی در استان سمنان با افتتاح طرح های هفته دولت در این بخش به 60 درصد رسید و یک درصد نسبت به گذشته رشد کرد.
منصور کشاورزیان با اشاره به فرسودگی شبکه توزیع آب و فاضلاب روستایی استان سمنان به میزان 30 تا 70 درصد و هدر رفت آب به خاطر شکستگی ناشی از فرسودگی تا 100 درصد در برخی روستاها افزود: هدررفت آب در شبکه توزیع آب و فاضلاب روستایی استان سمنان با اجرای برخی طرح ها از حدود 60 تا 70 درصد اکنون به 48 درصد کاهش یافته است و تعمیر و بازسازی نقاط حادثه خیز شبکه در سمنان نیازمند 200 میلیارد ریال اعتبار است.
وی از اجرای عملیات اجرایی و احداث 12 مجتمع آبرسانی برای روستاهای استان سمنان خبر داد و گفت: 289 روستا زیر پوشش شرکت آب و فاصلاب روستایی استان سمنان قرار دارد و 48 روستا زیر پوشش نیست و برای زیرپوشش قراردادن 23 روستا باید طرح هایی تعریف و اجرا شود.
کشاورزیان افزود: 38 روستا در استان سمنان بحران تامین آب دارند که جمعیتی بالغ بر حدود 20 هزار نفر را دارند.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان سمنان افزود: کمبود آب در زمان اوج مصرف در روستاهای استان سمنان 97 لیتر بر ثانیه است.
وی با اشاره به اعتبار حدود 120 میلیارد ریالی این شرکت در سال 95 افزود: این میزان اعتبار رشدی حدود 10 درصد دارد و اعتبارات ملی شرکت آب و فاصلاب روستایی امسال تا 400 درصد افزایش یافته است.
انتهای پیام / د
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار