سمنان؛

تولید نیمی از داروی دامی کشور درسمنان

طرح تشدید کنترل و نظارت بر مصرف دارو درگاوداریهای صنعتی استان سمنان در آبان‌ماه امسال اجرایی می شود.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان؛ رئیس اداره تشخیص و درمان اداره کل دامپزشکی استان سمنان گفت: با توجه به تولید کیفی و مناسب دارو، مکمل و سموم دامپزشکی در کارخانجات استان و  وظایف نظارتی اداره کل دامپزشکی استان از حیث رعایت استاندارهای GMP در تولید محصولات، لازم بود زنجیره نظارتی دامپزشکی به مراکز و اماکن مصرف نیز تسری داده شود لذا مقرر شد درصدی از گاوداری‌های صنعتی استان که دارای مصرف بالای دارو هستند هدف اجرای این طرح قرار گیرند.
دکتر رحیم خالقیان افزود: در این طرح موضوع داروهای مصرفی از نظر نحوه و مرجع تهیه، تاریخ مصرف و نحوه و فضای نگهداری بررسی شده و تذکرات لازم در این موارد به دامداران داده شود.
وی تصریح کرد: همچنین در این طرح کنترل آخرین وضعیت درمانی گاوداری‌ها از نظر نظارت مسئولین فنی بهداشتی، مشاورین درمانی و مراکز مایه‌کوبی طرف قرار داد و نحوه تهیه، نگهداری و یا مصرف واکسن‌ها و احصاء اسامی مایه‌کوبان در دستور کاراین طرح قرار گرفته است.
خالقیان از وجود هشت کارخانه تولیدی فعال در بخش داروهای دامی در این استان خبر داد و خاطرنشان کرد: در حال حاضر بیش از 50 درصد داروی دامی کشور در قالب 193پروانه ساخت دارو در این استان تولید و روانه بازار می‌شود.
وی، میزان تولید داروهای محلول در این استان در 6 ماهه نخست امسال را 396 هزار و 961 لیتر، اعلام کرد و گفت: علاوه بر این در 6ماهه اول سال یک میلیون و 541 هزار و 147 کیلوگرم انواع تداروی پودری ، 36میلیون عدد قرص ، 52 هزار و 680 سرنگ دامی، دو میلیون و 300 هزار داروی دامی تزریقی و بالغ بر 18 میلیون تن کلسیم فسفات در استان سمنان تولید شده است.
انتهای پیام/ م
برچسب ها: تولید ، داروی ، دامی ، سمنان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.