سمنان؛

صادرات 22 میلیون دلاری محصولات کشاورزی استان سمنان

مدیرکل جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: در سال جاری و با برنامه ریزی ویژه در حوزه صادرات محصولات کشاورزی، ۲۲میلیون دلار تولیدات استان به خارج صادر شده است.


به گزارش گروه استان هایباشگاه خبرنگاران جوان از سمنان؛ سید حسن میرعماد مدیرکل جهاد کشاورزی استان سمنان در نشست خبری به میزبانی جهاد کشاورزی سمنان، ضمن اشاره به رشد صادرات محصولات کشاورزی در ۱۱ماهه گذشته سال۹۵ در سطح استان، ابراز داشت: در سال گذشته ۹میلیون و ۶۸۶ هزار و ۷۵۷ دلار تولیدات داخلی استان صادر شد که این رقم در سال جاری به بیش از ۲۲ میلیون و۷۸هزار و۳۶۸ دلار رسید که نشان دهنده رشد خوبی در وضعیت صادرات است.

سید حسن میرعماد گفت: میزان رشد صادرات محصولات کشاورزی استان سمنان طی یک‌سال اخیر ۱۲۷درصد بوده که این امر با وجود خشکسالی های مداوم، رقمی درخور توجه است.

میرعماد با بیان اینکه افزایش ۱۲میلیون و ۳۹۰هزار دلاری صادرات محصولات کشاورزی در یک‌سال اخیر علل مختلفی دارد، ابراز داشت: یکی از این دلایل، اهتمام ویژه مجموعه دستگاه های ذی ربط مانند استانداری، جهاد، گمرک و ... در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی و افزایش صادرات محصولات تولیدی است.

وی افزود: با بیان اینکه در سال های گذشته نیز این حمایت ها وجود داشت اما در سال جاری شکل منسجم تری به خود گرفت، تاکید داشت: آمار مقایسه ای میزان صادرات قطعا نشان دهنده ورود استان به تحولی عظیم در صنعت کشاوزی و تولیدات دامی است که امروز با وجود خشکسالی، دستاورد مهمی برای نظام محسوب می شود.

وی با بیان اینکه روند افزایش صادرات هدفمند محصولات کشاورزی و دامی در راستای اقتصاد مقاومتی در استان سمنان ادامه خواهد یافت، افزود: در صورت تداوم می توان آینده ای روشن را در انتظار بخش کشاورزی استان شاهد بود چرا که امروز بیش از ۱۸ کشور با استان سمنان مراودات تجاری دارند.

مدیرکل جهاد کشاورزی استان سمنان همچنین به مقوله پرداخت کمک بلاعوض هفت میلیون تومانی به ازای هر هکتار، به باغاتی که خواهان سیستم آبیاری تحت فشار هستند اشاره کرد و گفت: امروز چاره ای جز رفتن به سمت افزایش بهره وری سیستم های آبیاری و اجرای سیستم های نوین آبیاری نداریم لذا باید کشاورزان را به این مهم ترغیب کنیم.

میرعماد بیان داشت: در راستای ترویج روش های نوین آبیاری اقدامات خوبی صورت گرفته که افزایش اعتبارات این حوزه به خصوص در سفر ریاست جمهوری در سال ۹۵ در زمره این تلاش ها است.

انتهای پیام / ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار