مفقود شدن 1000 ایمیل رد و بدل شده بین هیلاری کلینتون و رئیس سابق سیا

اف‌بی‌آی در گزارش جدید خود ابعاد تازه‌ای از پرونده ایمیل‌های شخصی نامزد دموکرات‌ها را فاش کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از فاکس‌نیوز،‌ اداره پلیس فدرال آمریکا (اف‌بی‌آی) از مفقود شدن سوابق مربوط به مکاتبات ایمیلی «هیلاری کلینتون» نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و «دیوید پترائوس» رئیس سابق سیا خبر داد. 

بر اساس گزارش جدید اف‌بی‌آی، در 30 هزار ایمیلی که تیم کلینتون در دسامبر 2014 در اختیار وزارت امور خارجه آمریکا قرار داد، اثری از حدود 1000 مورد از مکاتبات الکترونیکی نامزد دموکرات‌ها و رئیس سابق سیا دیده نمی‌شود.

اسناد جدیدی که در پی درخواست گروه "دیدبان قضایی" از دادگاه فدرال نیویورک برای صدور حکم انتشار علنی ایمیل‌های شخصی کلینتون به دست آمده است نیز نشان می‌دهد نامزد ریاست جمهوری حزب دموکرات در زمان تصدی وزارت امور خارجه آمریکا به پترائوس که آن زمان ریاست سیا را برعهده داشت، دستور داده بود ایمیلی‌هایش را به آدرس شخصی‌اش ارسال کند. 

کلینتون در زمان حضور در وزارت امور خارجه آمریکا از یک سرور ایمیل شخصی که در زیرزمین خانه‌اش در نیویورک نصب شده بود، برای انجام مکاتبات دولتی استفاده می‌کرد. وی پس از این افشاگری به دریافت و ارسال اسناد دولتی محرمانه از طریق ایمیل شخصی خود متهم شد و مجبور شد ایمیل‌هایش را برای بررسی بیشتر در اختیار وزارت امور خارجه قرار دهد. اما اکنون یک مقام وزارت امور خارجه آمریکا از دفتر اطلاعات، برنامه‌ها و خدمات این وزارتخانه که در گزارش جدید اف‌بی‌آی نام او سانسور شده است، در مصاحبه با بازپرس‌های پلیس فدرال آمریکا مدعی شده است حدود 1000 مورد از ایمیل‌های کاری کلینتون و پترائوس در اختیار وزارت امور خارجه قرار نگرفته است. 

طبق گزارش جدید اف‌بی‌ای، وی مدعی شده است از مجموع 30 هزار ایمیلی که از سوی تیم کلینتون در اختیار دفتر اطلاعات، برنامه‌ها و خدمات وزارت امور خارجه آمریکا قرار گرفته، تنها تعداد اندکی از آنها مربوط به پترائوس است. این مقام وزارت امور خارجه آمریکا در مصاحبه با ماموران اف‌بی‌آی، انگیزه خود از طرح این موضوع را کمک به نظارت بهتر آژانس‌های امنیتی آمریکا بر تبادل اطلاعات طبقه‌بندی‌شده بین مقامات دولتی عنوان کرده است.

اف‌بی‌آی چند ماه پیش در گزارش نهایی خود، با وجود آنکه کلینتون را به "بی‌ملاحظگی آشکار" در قبال تبادل اسناد طبقه‌بندی‌شده دولتی متهم کرد، اعلام کرد استفاده وی از یک آدرس ایمیل شخصی در دوران تصدی وزارت امور خارجه منجر به نشت اطلاعات حساسی نشده است که مستوجب پیگرد قضایی باشد. 

اما فاکس نیوز هفته گذشته گزارش داد به اسنادی دست یافته است که نشان می‌دهد یک مقام عالیرتبه وزارت امور خارجه آمریکا برای تغییر سطح طبقه‌بندی برخی از اطلاعات رد و بدل شده در ایمیل‌های شخصی کلینتون با یک مقام ارشد اف‌بی‌آی لابی کرده است. به دنبال انتشار این گزارش نیز دونالد ترامپ – نامزد جمهوری‌خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، اف‌بی‌آی و وزارت امور خارجه را به همدستی با یکدیگر برای لاپوشانی اعمال مجرمانه کلینتون متهم کرد. 

انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار