ترامپ: دستکاری در پرونده ایمیل‌های کلینتون یک عمل مجرمانه است

"دونالد ترامپ" خواستار برکناری مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا شد که در جریان دستکاری پرونده ایمیل‌های "هیلاری کلینتون" نقش داشت.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از فاکس نیوز؛ "دونالد ترامپ،" نامزد جمهوری‌خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، در واکنش به انتشار مدارک جدیدی دال بر تبانی یک عضو ارشد وزارت خارجه این کشور با چند مامور سازمان اف‌بی‌آی درمورد دستکاری پروند ایمیل‌های "هیلاری کلینتون،" نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری، اظهار داشت: دستکاری و مخفی کردن بخشی از ایمیل‌های جنجالی کلینتون یک عمل مجرمانه بوده که رسوایی آن حتی از پرونده "واترگِیت" هم بدتر است. مقام وزارت خارجه که ماموران زیردست خود را برای دستکاری در پرونده ایمیل‌های کلینتون تحت فشار قرار داده است باید برکنار شود.

ترامپ که در ویسکانسین برای هواداران خود سخنرانی می‌کرد ادامه داد: این بزرگترین سرکوب و مرگ عدالت در تاریخ کشور ما به حساب می‌آید.

به گفته ترامپ، اسنادی که روز دوشنبه منتشر شد نشان می‌دهد هیلاری کلینتون با اف بی آی، وزارت دادگستری و وزارت امور خارجه در ارتباط بوده تا بدین ترتیب فعالیتهای جنایتکارانه اش را بپوشاند.

مدارک جدیدی از بازپرسی‌ها و اطلاعات جمع‌آوری شده بوسیله پلیس فدرال آمریکا افشا شده است که نشان می‌دهد یکی از مقامات ارشد وزارت خارجه این کشور با چند مامور اف‌بی‌آی در ارتباط با دستکاری و تغییر پرونده ایمیل‌های هیلاری کلینتون تبانی کرده است.

این اسناد که احتمال زد و بند میان وزارت امور خارجه و اف بی آی را بالا می‌برد، نشان می‌دهد  "پاتریک کندی،" یکی از معاونان در وزارت خارجه آمریکا، از پلیس فدرال امریکا خواسته است طبقه بندی یکی از پیام‌های محرمانه هیلاری کلینتون را در درجه پایین تری قرار دهد.

موضوع مربوط به سال 2015 است که در آن زمان دستگاه دیپلماسی آمریکا دهها هزار ایمیل شخصی نامزد حزب دموکرات را مورد بررسی قرار داد تا در یکی از پایگاه‌های اینترنتی دولت منتشر کند. 

اما در این میان، مشخص شد شماری از پیام‌ها در طبقه محرمانه قرار می‌گیرد. این در حالی بود که کلینتون نباید پیام‌های محرمانه را از طریق حساب‌های شخصی خود ارسال می‌کرد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار