اف‌بی‌آی اسناد مربوط به بازجویی از هیلاری کلینتون را منتشر کرد / ‌بی‌اطلاعی محض نامزد دموکرات‌ها از "اصل محرمانگی اطلاعات"

اداره پلیس فدرال آمریکا جزئیات بازجویی‌های انجام شده در خصوص "پرونده ایمیل" کلینتون را منتشر کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بی‌بی‌سی، اداره پلیس فدرال آمریکا (اف‌بی‌آی) جزئیات مربوط به بازجویی خود از هیلاری کلینتون – نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا - در خصوص استفاده از ایمیل شخصی در دوران تصدی وزارت امور خارجه را منتشر کرد. 

این سند 58 صفحه‌ای شامل خلاصه‌ای از بازجویی‌های انجام شده از کلینتون و کارکنان دفتر وی و همچنین، جزئیات سرور ایمیل شخصی او در وزارت امور خارجه آمریکاست. 

«جیمز کومی» - رئیس اف‌بی‌آی – چندی پیش در پایان بازجویی‌ها اعلام کرد هرچند هیلاری کلینتون و کارکنان دفتر وی به شدت نسبت به اطلاعات طبقه‌بندی‌شده "‌بی‌توجه" بوده‌اند، هیچ مدرکی وجود ندارد که نشان دهد نامزد انتخاباتی دموکرات‌ها در زمان تصدی وزارت خارجه آگاهانه اقدام به ارسال اطلاعات حساس و طبقه‌بندی‌شده از طریق سرور شخصی خود کرده است. 

رئیس اف‌بی‌آی همچنین در گفت‌وگو با رسانه‌ها خاطر نشان کرد هیلاری کلینتون در بازجویی‌ها نشان داد از "دانش دقیقی" درباره چگونگی کار با اطلاعات طبقه‌بندی شده برخوردار نیست و او و کارکنانش بی‌نهایت نسبت به این قضیه بی‌توجه بوده‌اند. به همین دلیل، وی پس از اتمام بازجویی‌ها از نامزد انتخاباتی دموکرات‌ها، در اقدامی که با انتقاد زیادی از سوی ستاد انتخاباتی جمهوری‌خواهان مواجه شد، علیه وی در دستگاه قضایی آمریکا اعلام جرم نکرد. 

اکنون اسناد جدید اف‌بی‌آی جزئیات بیشتری را در رابطه با پرونده ایمیل شخصی کلینتون در اختیار مردم آمریکا و منتقدان او قرار داده است.

طبق اسناد منتشر شده، کلینتون در بازجویی‌های خود گفته است بخاطر نمی‌آورد دستور خاصی را در رابطه با نحوه کار با اطلاعات طبقه بندی شده از جایی دریافت کرده باشد. او به اف‌بی‌آی گفته، در زمان تصدی وزارت امور خارجه آمریکا گمان می‌ کرده است وجود حرف C (حرف اول کلمه "محرمانه" به زبان انگلیسی) برروی نامه‌ها یا اسناد برای فهرست‌بندی الفبایی آنها به کار می‌رود و هیچ توجهی به سطح طبقه‌بندی آنها نداشته است؛ اما در عوض، تمامی اسناد و مکاتبات را "کاملاً جدی" و "درخور توجه" تلقی می‌کرده است!

همچنین در این اسناد آمده است هیلاری کلینتون بر خلاف آیین‌نامه حفاظتی وزارت امور خارجه، گوشی بلک‌بری خود را به طور مرتب همراه خود به داخل بخشهای مختلف وزارتخانه می‌برده است. بر اساس اسناد جدید، اف‌بی‌آی به شواهدی دست یافته است که نشان می‌دهد برخی افراد ناشناس در مقاطع زمانی مختلف سعی داشته‌اند به داخل سرور ایمیل او نفوذ کنند. 

در حالیکه کلینتون در طول رقابتهای انتخاباتی امسال بارها برای جلب حمایت رای‌دهندگان آمریکایی، از تجربه و مهارت‌های کاری خود در گذشته سخن به میان آورده است، اسناد جدید اف‌بی‌آی مطمئناً این ادعای او را به چالش خواهد کشید.

بر اساس اسناد جدید، کلینتون به اف‌بی‌آی گفته است هرگز برای استفاده از یک سرور ایمیل شخصی از کسی درخواست اعطای مجوز نکرده است؛ اما مقامات وزارت خارجه آمریکا همگی به دلیل ارتباطات کاری دوجانبه از ایمیل شخصی او باخبر بودند.

در اسناد جدید اف‌بی‌آی به چگونگی نصب و راه‌اندازی سرور شخصی ایمیل در زیرزمین خانه کلینتون در نیویورک نیز اشاره شده است. 

موضوع استفاده هیلاری کلینتون از یک سرور شخصی ایمیل در طول یک سال اخیر بارها فعالیت انتخاباتی او را تحت‌الشعاع قرار داده است. 

یکی از مشاوران نزدیک دونالد ترامپ – رقیب جمهوری‌خواه کلینتون در انتخابات ریاست جمهوری آتی آمریکا – در واکنش به انتشار جزئیات مربوط به پرونده ایمیل وی از سوی اف‌بی‌آی، محتوای این اسناد را نشانه دیگری در جهت تایید بی‌صداقتی و قضاوت نادرست نامزد انتخاباتی دموکرات‌ها درباره مسائل مهم کشور خواند. 

انتهای پیام / 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار