شهرکرد؛

پذیرایی از 150 هزار زائر در اربعین حسینی

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: پذیرایی از 150 هزار زائر کربلای معلا در اربعین حسینی (ع) بر عهده این استان است.

پذیرایی از 150 هزار زائر در اربعین حسینیبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ قاسم سلیمانی در نشست ستاد مردمی اربعین چهارمحال و بختیاری افزود: امسال به مناسبت اربعین حسینی و همزمان با حضور زائران پیاده در کربلای معلا، خدمت رسانی به 10 هزار زائر در قالب موکب حضرت قمر بنی هاشم (ع) و به مدت 15 روز بر عهده این استان است.

وی افزود: سال گذشته 6 هزار و 500 نفر از چهارمحال و بختیاری برای زیارت اربعین به کربلای معلا اعزام شدند که پیش بینی می شود این تعداد امسال به 8 هزار نفر برسد.

سلیمانی تأکید کرد: احداث زائرسرای چهارمحال و بختیاری در مسیر کربلا به منظور تسهیل در خدمات رسانی به زائران حسینی در سال های آینده باید مورد توجه و پیگیری مسئولان دستگاه های اجرایی متولی قرار گیرد.

مسئول دفتر ستاد بازسازی عتبات عالیات چهارمحال و بختیاری هم گفت: هماهنگی های لازم برای جذب کمک های خیری و مردمی به منظور خدمات رسانی مطلوب به زائران اربعین حسینی در استان انجام شده است.

سید جعفر موسوی افزود: برای تأمین خوراک 150 هزار زائر اربعین حسینی که بر عهده استان چهارمحال و بختیاری گذاشته شده، 10 تن گوشت قرمز، 10 تن گوشت مرغ و 30 تن آرد نیاز است.

وی اضافه کرد: چهارمحال و بختیاری برای تسهیل در خدمات رسانی به زائران حسینی به یک دستگاه خودرو آتش نشانی، یک گروه مستند ساز، تیم پزشکی سه شیفته، وسایل پخت غذا و امکانات روشنایی نیاز دارد.

موسوی یادآور شد: همزمان با برپایی موکب این استان در ایام اربعین، هر شب برنامه های فرهنگی جانبی و ویژه ای در محل این موکب اجرا می شود.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری چهارمحال و بختیاری نیز گفت: هماهنگی هایی با مسئولان استانداری کربلا برای استقرار گروه خدمات رسان این استان به زائران اربعین حسینی در یک ورزشگاه انجام شده است.

ستاد فرهادی افزود: زائران چهارمحال و بختیاری برای اعزام به کربلا باید از مرز چذابه عبور کنند.

مدیرکل دفتر امنیتی و انتظامی استانداری چهارمحال و بختیاری هم گفت: تا کنون دو دستگاه نانوایی سیار، 17 دستگاه کامیون، 20 هزار لیتر سوخت گازوئیل، یک دستگاه تانکر حمل آب آشامیدنی و یک تن زغال از سوی دستگاه های اجرایی استان برای ارسال به کربلا آماده شده است.

حسنعلی ملک محمدی با بیان ارزیابی مطلوب عملکرد سال گذشته ستاد بازسازی عتبات عالیات استان در خدمات رسانی به زائران حسینی (ع) ابراز امیدواری کرد: با برنامه ریزی صورت گرفته، امسال خدمات رسانی بهتری ارائه شود.

شرکت کنندگان در مراسم اربعین حسینی (ع)، مسیر نجف اشرف تا کربلای معلا را به صورت پیاده طی می کنند.

سال گذشته خدمات رسانی به زائران اربعین حسینی از سوی استان چهارمحال و بختیاری در موکب شماره 285 بین مسیر نجف اشرف و کربلای معلا انجام شد.

انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.