شهرکرد؛

زائران اربعین مراقب افراد سودجو در صدور ویزای جعلی باشند

مدیر حج و زیارت چهارمحال و بختیاری، از زائران اربعین خواست مراقب افراد سودجو و کلاهبرداران در صدور ویزا و روادید جعلی باشند.

زائران اربعین مراقب افراد سودجو در صدور ویزای جعلی باشند
به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ یوسف آقابزرگی، از اقدام برخی مراکز غیر مجاز و افراد سودجو در صدور ویزا و روادید جعلی یا سایر موارد غیر قانونی با آغاز ثبت نام زائران اربعین برای اعزام به کشور عراق خبر داد و از زائران خواست توجه و مراقبت لازم در این زمینه را داشته باشند.

وی افزود: ویزا فقط در قالب گروه های 5 تا 50 نفره، از طریق ثبت نام در سامانه سماح به نشانی samah.haj.ir (تا 24 آبان) و با معرفی یک سرگروه صادر می شود.

مدیر حج و زیارت چهارمحال و بختیاری ادامه داد: ثبت نام زائران این استان در 8 دفتر خدمات زیارتی مجاز در شهرستان های شهرکرد، بروجن، بن و سامان و 6 دفتر خدمات زیارتی فرعی با نظارت این مدیریت و بنرهای معرفی مشخص در مابقی شهرستان ها صورت می گیرد.

آقابزرگی اضافه کرد: صدور ویزا برای زائران اربعین از اول مهرماه در چهار کنسولگری تهران، مشهد، اهواز و کرمانشاه آغاز شده است که 12 کنسولگری موقت نیز از 24 مهر در کشور شروع به کار می کنند.

وی گفت: ویزای زائران این استان در حال حاضر از طریق تهران و با فعالیت دفاتر کنسولگری موقت، از طریق اصفهان صادر خواهد شد.

آقابزرگی اضافه کرد: هزینه صدور ویزا برای هر زائر 40 دلار، هزینه بیمه و خدمات پزشکی 250 هزار ریال و هزینه ثبت نام در دفاتر کارگزاری 100 هزار ریال است.

وی یادآور شد: ویزای زائران به مدت 20 روز اعتبار دارد و مرز چذابه از 10 روز قبل از اربعین حسینی (ع) برای خروج زائران چهارمحال و بختیاری باز است.

آقابزرگی با تأکید بر اهمیت خروج و ورود قانونمند زائرین اربعین به کشور، از زائران خواست در اولین فرصت نسبت به دریافت گذرنامه اقدام کنند تا با کمبود وقت و ازدحام در ایام اربعین مواجه نشوند.

وی همچنین گفت: علاقمندان شرکت در این مراسم معنوی ثبت نام خود را به روزهای آخر موکول نکنند.

سال گذشته 8 هزار نفر از استان چهارمحال و بختیاری برای شرکت در مراسم اربعین حسینی (ع) به کربلای معلا اعزام شدند.

انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.