در کنفرانس خبری مشترک با جان کری؛

بوریس جانسون: باید بر نظام بشار اسد فشار بیاوریم/اسد و روس ها در جنگ حلب پیروز نمی شوند

وزیر امور خارجه انگلیس اعلام کرد برای تحقق صلح در سوریه باید بر نظام بشار اسد فشار وارد کنیم.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از الجزیره مباشر، «بوریس جانسون» وزیر خارجه انگلیس که پس از نشستی درباره سوریه در لندن، در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با «جان کری» وزیر امور خارجه آمریکا سخن می گفت، اعلام کرد در حال حاضر مسئله اساسی تحقق صلح در سوریه است، نیاز است در این باره بر نظام بشار اسد فشار وارد کنیم!

وی با اذعان به نقش نظامی کشورش در جنگ سوریه، تصریح کرد روسها و بشار اسد برنده جنگ حلب نخواهند بود. همه گزینه ها برای حل بحران سوریه بر روی میز است.

جانسون خاطر نشان کرد باید بر روسیه و ایران فشار وارد و آنان را تشویق کرد تا به طرح پیشنهادی غرب در سوریه بپیوندند.

وزیر خارجه انگلیس با هم صدایی با جان کری در مورد تحریم سوریه گفت: آمریکا و انگلیس در حال بررسی گزینه تحریم اقتصادی سوریه و روسیه به خاطر مسائل حلب هستند.

جان کری در ادامه به شدت از اوضاع حلب ابراز نگرانی کرد و گفت: وقایع حلب، بازگشت به مرحله توحش است.

وزیر خارجه آمریکا در این کنفرانس خبری لحنی تهدیدآمیز داشت و گفت: نبرد روسیه در سوریه برای حمایت از رژیم اسد، ریسک رویارویی را بالا میبرد.
وزیر خارجه انگلیس به یکی از نقاط اختلاف محور ترکی-عربی با محور مقاومت در سوریه یعنی سرنوشت تروریستهای جبههالنصره هم پرداخت و گفت: این گروه باید از دیگر گروههای معارض میانه رو تفکیک شود.

این در حالی است که «استفان دی میستورا» نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در سوریه طرحی ارائه کرده که بر مبنای آن، تروریستهای النصره بتوانند بدون زمین گذشتن سلاح، حلب را ترک کنند و راهی ریف شمالی ادلب شوند.

جانسون به محور مذاکرات خود با همتای آمریکاییاش هم اشاره کرد و گفت: بر سر نحوه اعمال فشار به دولت سوریه برای باز شدن راه کاورانهای حامل کمکهای امدادی به سمت حلب، بحث شده است.

وزیر خارجه انگلیس از اعمال فشار بر روسیه هم سخن گفت و افزود: مسکو فشار نهادهای بین المللی را احساس میکند چون بمباران حلب، وحشیانه است.




انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار