انگلیس به فشار بر سوریه و حامیانش ادامه می دهد

وزیر خارجه انگلیس گفت این کشور قصد ندارد از فشار بر بشار اسد و حامیانش دست بردارد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ «بوریس جانسون» وزیر امور خارجه انگلیس در نشست خبری مشترک با وزیر امور خارجه آمریکا، در لندن گفت: وضعیت حلب وخیم تر و وخیم تر می شود.

وی افزود: تلفات همچنان افزایش می یابد و شمار بیشتری از افراد در نتیجه این اقدام نظام اسد و حامیان آنها، افراطی می شوند. پس کاری که ما امروز کردیم این است که همه کشورهای همفکر از جمله آمریکا، فرانسه، آلمان، ایتالیا، کشورهای خلیج(فارس)، قطری‌ها، ترکیه ای‌ها، سعودی‌ها، اماراتی ها و همه بازیگران کلیدی در منطقه را دور هم جمع کردیم.

وی تاکید کرد: میزان زیادی از توافق وجود دارد مبنی بر اینکه ضرورت دارد چه کاری انجام دهیم. این راهبرد دو مسیر دارد. به نظر من پیشرفتی که جان کری در لوزان بدست آورده است باید فعالانه دنبال شود، ما باید ببینیم که آیا می توانیم کاری کنیم که تروریست های النصره در حلب شناسایی شوند؟ به نظر من، این کاری درست است اما معنی اش این نیست که ما به هیچ وجه از فشار خود به نظام اسد و حامیانش به خصوص روس ها و ایرانی ها، دست برداریم.

جانسون یادآور شد: پس ما، فهرست گسترده ای از ایده ها و پیشنهادات را بررسی کردیم تا این فشار را افزایش و ادامه دهیم که شامل پیشنهادات اقتصادی می شود، شامل پیشنهادات برای اطمینان یافتن از راههای جدید کمک های انساندوستانه به حلب می شود و البته همانطور که قبلا دیدید، شامل تدابیری برای مجازات عاملان این قتل عام در دادگاه بین المللی کیفری یا دادگاهی دیگر می شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار