سمنان؛

رشد 75 درصدی نمونه برداری از واحدهای تولیدی استان

مدیر کل استاندارد استان سمنان گفت: تنها در 6 ماهه اول سال‌جاری 760 مورد نمونه‌برداری از واحدهای تولیدی در سطح این استان انجام گرفته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان؛ مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان سمنان گفت: در هر واحد تولیدی که پروانه استاندارد دارد یک مدیر کنترل کیفیت که به تایید استاندارد و تحقیقات صنعتی استان سمنان رسیده است مشغول به‌کار است و کیفیت کالاهای تولیدی آن واحد را کنترل می‌کند.

عباس رستمی افزود: علاوه بر این سازمان استاندارد و تحقیقات صنعتی استان سالانه از کالاهای تولیدی نمونه‌برداری کرده و کیفیت آنها را مورد سنجش قرار می‌دهد.

وی با اشاره به مراحل کامل کنترل کیفیت کالا تصریح کرد: محصولات تولیدی در سه مرحله مورد کنترل و رصد کارشناسانه استاندارد قرار می‌گیرند. نخست کنترل کیفیت مواد اولیه، دوم کنترل خط تولید و در آخر و گام سوم محصول تولید شده توسط کارشناسان کنترل می‌شود لذا احتمال هرگونه خطا تا حد زیادی از بین می‌رود.

رستمی از بروز کردن اطلاعات کارشناسان این اداره کل در طول سال خبر داد و افزود: هر یک از ماموران کنترل کیفیت در طول سال باید حداقل 20 ساعت آموزش تخصصی ببینند تا با آخرین دستاوردهای علمی و کارشناسی و استاندادهای جدید آشنا شوند.

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان سمنان  افزود: 4600ساعت‌نفر در 6 ماهه اول امسال در استاندارد این استان آموزش دیده اند و میزان آموزش‌ها در این بخش در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از آن 10 درصد افزایش داشته است. ضمن اینکه کارشناسان این اداره کل نیز با 90درصد رشد بالغ بر 4700ساعت ‌نفر آموزش تخصصی دیدند.

وی اظهار داشت: تنها در 6 ماهه اول سال‌جاری 760 مورد نمونه‌برداری از واحدهای تولیدی فعال در سطح این استان انجام گرفته است که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از آن 75 درصد رشد را نشان می‌دهد.

رستمی از صدور 224 پروانه آسانسور در 6ماهه امسال خبر داد و گفت: معمولا سالانه 400تا 450 پروانه آسانسور در سطح این استان صادر می‌شود.

انتهای پیام / د
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.