بیرجند؛

وجود 316 هیئت مذهبی در شهرستان بیرجند

مدیر اداره تبلیغات اسلامی بیرجند از وجود 316 هیئت مذهبی در شهرستان بیرجند خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛ مدیر اداره تبلیغات اسلامی بیرجند در شورای اداری شهرستان گفت: 316 هیئت مذهبی در شهرستان بیرجند وجود دارد که 132 هیئت در شهر بیرجند مستقر هستند.

حجت الاسلام لطفی با بیان اینکه 84 هیئت در سطح شهر اقدام به راه اندازی دسته های عزاداری کرده اند،افزود: در ماه محرم امسال با همکاری نیروی انتظامی ،شهرداری و مرکز بهداشت شهرستان سعی در برگزاری بهتر مراسم عزاداری و ایستگاه های صلواتی بوده است.

وی با بیان اینکه بازرسی های مکرر از ایستگاه های صلواتی انجام می شود،گفت: 50 نفر برای راه اندازی ایستگاه صلواتی در سطح شهر به اداره تبلیغات اسلامی مراجعه کرده اند که با توجه به پیگیری های انجام شده برای حفظ سلامت و امنیت مردم تنها به 40 نفر مجوز داده شده است.

مدیر اداره تبلیغات اسلامی بیرجند با بیان اینکه 18 خانه ی عالم در روستا های شهرستان به همت فرمانداری احداث شده است،افزود: در تعدادی از روستاهای شهرستان روحانیون به طور تمام وقت مستقر هستند و تعدادی به صورت فصلی به روستا ها اعزام می شوند که در خانه عالم سکونت دارند.

حجت الاسلام لطفی با اشاره به اینکه نزدیک 2 هزار و 300 نفر در شهرستان در کلاس های آموزش قرآن شرکت کرده اند،گفت: 128 کلاس قرآنی در غالب 22 خانه ی روستایی و 8 مؤسسه ی قرآنی در سطح شهرستان برگزار شده است.

وی به دو دبیرستان دخترانه و پسرانه ی علوم و معارف اسلامی صدرا اشاره کرد و افزود:در این مدارس که زیر پوشش سازمان تبلیغات هستند 165 نفر تحصیل می کنند.

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.