کرمانشاه؛

توصیه هایی در خصوص ظروف یکبار مصرف

در صورت خرید ظروف یک بار مصرف برای توزیع نذورات، انواع کاغذی آن تهیه شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛ کارشناس تغذیه و رژیم‌درمانی بهترین انواع ظروف یکبار مصرف را ظروف با پایه گیاهی دانست و از افراد خواست در صورت خرید ظروف یک بار مصرف برای توزیع نذورات، انواع کاغذی آنها را بخرند.

فرزاد بابایی با بیان اینکه ظروف یکبار مصرف برای یکبار استفاده طراحی شده‌اند، گفت: به هیچ عنوان نباید از ظروف یکبار مصرف استفاده دو و یا چند باره کرد.

وی ظروف یکبار مصرف موجود در بازار را به چهار دسته تقسیم کرد و یک دسته را شامل ظروف با پایه گیاهی دانست و افزود: این نوع از ظروف یکبار مصرف از برگ ذرت و مواد گیاهی تولید می‌شوند.

بابایی گفت: ظروف PVC دسته دیگر از ظروف یکبار مصرف هستند که از مواد پلاستیکی تهیه می‌شود و گفت: مواد غذایی که در این نوع از ظروف ریخته می‌شود نباید دمای بالای 65 درجه سانتیگراد داشته باشند.

بابایی این نوع از ظروف را برای استفاده انواع برنج مناسب دانست و افزود: در صورت هوادهی و پایین آوردن دما می‌توان انواع برنج‌ها را در این ظروف ریخت، اما نباید در این نوع از ظروف انواع خورش‌ها، حلیم، شله‌زرد و سایر غذاهای اینچنینی را ریخت.

بابایی با بیان اینکه در ظروف PVC شفاف نیز نمی‌توان غذاهای خیلی داغ را ریخت، گفت: بیشتر این نوع از ظروف با ریختن غذاهای داغ حالت چسبندگی و ذوب‌شدگی پیدا می‌کند که انجام واکنش‌های شیمیایی در انها مشهود است و ممکن است مواد شیمیایی در غذاها حل شده و مصرف آنها را خطرناک کند.

وی در ادامه با بیان اینکه باید برای برنج‌ها و خورش‌ها و سایر غذاهای داغ از ظروف یکبار مصرف با پایه گیاهی استفاده شود، گفت: این نوع از ظروف را اگر با کبریت یا فندک آتش بزنیم، کاملا بوی گیاه متصاعد می‌شود.

بابایی ظروف آلومینیومی و کاغذی را دو دسته دیگر از ظروف یکبار مصرف دانست.سرو غذا در ظروف آلومینیومی نیز برای غذاهای خیلی داغ توصیه نمی‌شود و با مصرف غذا در ظروف آلومینیومی در دراز مدت یون‌های آلومینیوم از طریق غذا وارد بدن شده که یکی از عوامل اصلی بروز آلزایمر است.

این کارشناس تغذیه و رژیم‌درمانی در ادامه با بیان اینکه استفاده از لیوان‌های یکبار مصرف پلاستیکی برای چای و نوشیدنی‌های داغ توصیه نمی‌شود، گفت: این نوع از لیوان‌ها می‌توانند در بروز سرطان‌ها اثر داشته و بر روی کبد افراد نیز اثرات سوء بسیاری داشته باشند.

بابایی از افراد خواست تا چای و نوشیدنی‌های ‌داغ نذری خود را در ظروف یکبار مصرف کاغذی بریزند.


انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.