کرمانشاه؛

هشدار در مورد کانال های رژیمی

یک کارشناس تغذیه و رژیم درمانی با اشاره به فعالیت زیاد کانال‌های تلگرامی که گیاهخواری را ترویج می‌کنند، به شهروندان هشدار داد: فریب این کانال‌های تلگرامی را نخورند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛فرزاد بابایی با بیان اینکه کارشناسان و صاحبنظران عرصه تغذیه گیاهخوار شدن را به افراد توصیه نمی‌کنند گفت: باید هر شش گروه غذایی نان و غلات، میوه‌ها و سبزیجات، شیر و لبنیات، گوشت‌ها، روغن و چربی و شیرینی‌ها به میزان متناسب در برنامه غذایی افراد وجود داشته باشد.


بابایی با اشاره به لزوم در نظر گرفتن تعادل و تناسب در رژِیم غذایی گفت: در رژیم غذایی گیاهخواری افراد ممکن است با مشکلاتی مواجه شوند. به عنوان مثال  مصرف خیلی زیاد ویتامین C  باعث ایجاد سنگ‌های کلیوی می‌شود. ضمن اینکه گیاهان اگزالات بالایی داشته و از این جهت نیز مصرف زیاد آنها می‌تواند مشکل ساز باشد.

وی در ادامه با بیان اینکه رژیم غذایی گیاه‌خواری گاه افراد را با کمبود ویتامین B12دچار می‌کند، گفت: کمبود این ویتامین در دراز مدت می‌تواند کمبود آهن وابسته به ویتامین B12  را در افراد به دنبال آورد که یک آنمی کشنده است.

این کارشناس تغذیه و رژیم درمانی در ادامه عدم دریافت پروتئین را یکی دیگر از مشکلات گیاهخواران دانست و گفت: در صورت کمبود پروتئین‌ها بدن آمینواسید‌های مورد نیاز خود را از بدن تامین کرده و می‌تواند مشکلاتی را برای افراد به وجود آورد که البته امروزه گیاهخواران با افزودن مغز ها به رژیم غذایی خود این مشکل را تا حدودی حل کرده‌اند.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.