چاووش اوغلو: ترکیه خواستار ارتقای سطح روابط دو جانبه با روسیه است

وزیر خارجه ترکیه گفت که آنکارا گام‌های مختلفی را برای بهبود روابط با روسیه در زمینه‌های اقتصادی و سیاسی برداشته و خواستار ارتقای سطح روابط دو جانبه با روسیه است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان ، مولود چاووش اوغلو وزیر خارجه ترکیه در مصاحبه با اسپوتنیک تاکید کرد: آنکارا تاکنون گام های مختلفی را برای ارتقای روابط دوجانبه سیاسی و اقتصادی با روسیه برداشته و خواستار افزایش سطح کیفی روابط دو کشور است.

چاووش اوغلو در آستانه سفر ولادیمیر پوتین به ترکیه، تصریح کرد: به طور کلی روابط ما در مسیر درستی حرکت می کند، ما قصد نداریم نه تنها روابط را به سطح قبل از بحران بازگردانیم بلکه این روابط را به سطح جدیدی ارتقا دهیم.

وی اظهار داشت: هر دو طرف باید نهایت تلاش خود را برای جبران فرصت های از دست رفته انجام دهند.

وزیر خارجه ترکیه افزود: ما از گفتگو برای حل و فصل اختلافات بر سر مسائل مختلف حمایت می کنیم. در چارچوب گفتگو ، مکانیسم های همکاری وجود دارد که قبلا راه اندازی شده است. به عنوان مثال الان تلاش خود را برای حل و فصل بحران سوریه متمرکز کرده ایم. از سوی دیگر، اقداماتی را انجام می دهیم تا روابط اقتصادی و سیاسی را به سطح جدید و پیشرفته ای ارتقا دهیم.

پوتین و اردوغان قرار است دوشنبه با یکدیگر دیدار و گفتگو کنند.

وزیر خارجه ترکیه در ادامه تاکید کرد: آنکارا قصد دارد روابط خود با روسیه در زمینه انرژی به خصوص نیروگاه اتمی آکویو و پروژه های خط لوله انتقال گاز را گسترش دهد.

چاووش اوغلو تصریح کرد: اجرای پروژه نیروگاه اتمی آکویو و نخستین خط لوله ترکیش استریم برای ما اهمیت زیادی دارد. ترکیه می خواهد منابع انرژی خود را متنوع کند. ما انرژی را از کشوری خریداری می کنیم که بهترین پیشنهاد را بدهد. روسیه هم اکنون در کنار آذربایجان، کشورهایی هستند که بهترین شرایط را برای ما دارند. بنابر این قصد داریم تا همکاری های انرژی با روسیه را گسترش دهیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار