وزارت علوم در هفته ای که گذشت

حوزه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری دراین هفته با اخبار متعدد و پرشماری روبه رو بوده است.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛حوزه وزارت علوم در این هفته با اخبار بیشماری روبه رو بوده که از جمله آنها می توان به درخواست سازمان بسیج دانشجویی برای دانشجویان بورسیه، درآمد دانشگاه تهران از فروش کارت‌های دانشجویی، صندوق رفاه با 670 میلیارد تومان اعتبار ، انتشار اطلاعیه آزمون استخدامی آموزش و پرورش،اعلام زمان برگزاری کنکور96،پلمپ انجمن فارغ التحصیلان دانشگاه شریف، رشد پوشش دهی بیمه حوادث دانشجویان و رشد پوشش دهی بیمه حوادث دانشجویان در دانشگاه آزاد اشاره کرد.

وزارت علوم در هفته ای که گذشت

پلمپ انجمن فارغ التحصیلان دانشگاه شریف
محمود فتوحی رییس دانشگاه صنعتی شریف با اشاره به انتشار عکس مریم رجوی در نشریه فارغ التحصیلان این دانشگاه گفت: دانشگاه این مسئله را محکوم می کند، لذا به محض اطلاع، ما ابتدا جلوی پخش کتاب فارغ التحصیلان را گرفتیم و سپس فعالیت انجمن را در دانشگاه قطع کردیم.
رییس دانشگاه صنعتی شریف بیان کرد: پیگیر دلیل رخ دادن این مسئله هستیم و با مسئول انتشار عکس و کتاب فارغ التحصیلان حتما برخورد می کنیم.

ثبت نام در آزمون استخدام پیمانی دستگاه های دولتی آغاز شد
حسین توکلی مشاورعالی سازمان سنجش آموزش بیان کرد: اطلاعیه سازمان سنجش آموزش کشور درباره اصلاحات دفترچه راهنمای ثبت‌نام برای شرکت در سومین آزمون استخدامی متمرکز دستگاه‌های اجرایی کشور (۱۲ دستگاه) و همچنین آزمون استخدامی نیروی انسانی برای ۶۸ دانشگاه علوم پزشکی شنبه ۱۰ مهرماه روی سایت سازمان سنجش قرار گرفت.

وی در ادامه تصریح کرد: داوطلبان متقاضی ثبت‌نام برای شرکت در سومین آزمون متمرکز دستگاه‌های اجرایی و همچنین دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور می توانند از ۱۱ تا  شنبه ۱۷ مهرماه با مراجعه به سایت سازمان سنجش آموزش کشور نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.

اطلاعیه آزمون استخدامی آموزش و پرورش منتشر شد
حسین توکلی مشاور عالی سازمان سنجش گفت: اطلاعیه سازمان سنجش آموزش کشور درباره ثبت نام  برای آزمون استخدامی آموزش و پرورش سال ۹۵، ۱۴ مهر ماه روی سایت سازمان سنجش در خصوص پذیرش ۱۰ هزار نفر قرار گرفت و علاقه مندان می توانند ضمن مطالعه اطلاعیه مذکور در صورت علاقه مند بودن از ۱۸ مهر ماه لغایت روز شنبه ۲۴ مهر ماه به سایت سازمان مراجعه و نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

نظارت مستقیم ریاست دانشگاه شریف بر روند درمان مصدومان حادثه سقوط آسانسور
محمدرضا هرمزی نژاد مدیرکل روابط عمومی دانشگاه صنعتی شریف درباره حادثه سقوط آسانسور در این دانشگاه اعلام کرد: طی اتفاقی آسانسور سلف مرکزی استادان دانشگاه سقوط کرد و شش نفر از اعضای هیات علمی مجروح شدند. حال عمومی مصدومان مساعد و دلایل سقوط آسانسور از سوی کارشناسان در حال بررسی است.

وی گفت: معاون اداری و مالی و ریاست دانشگاه مستقیما بر روند درمانی این اعضای هیات علمی نظارت دارند و نماینده دانشگاه در هرکدام از بیمارستان‌های آنها به منظور پیگیری مراحل درمانی، مستقر است.

اعلام زمان برگزاری کنکور ۹۶
حسین توکلی مشاور عالی سازمان سنجش ثبت نام کنکور دکتری سال ۹۶، از روز ۱۶ آذر ۹۵ آغاز می شود و کنکور دکتری سال ۹۶ نیز در روز جمعه ۶ اسفند ۹۵ برگزار می شود. ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۶ نیز در روزهای اول تا هفتم دی ماه ۹۵ انجام می گیرد. آزمون این دوره از پذیرش در دوره کارشناسی ارشد در روزهای پنجشنبه و جمعه هفتم و هشتم اردیبهشت ماه ۹۶ برگزار خواهد شد.

توکلی یادآور شد: ثبت نام کنکور سراسری ۹۶ در روزهای ۱۹ تا ۲۸ بهمن ماه ۹۵ صورت می گیرد و آزمون در روزهای پنجشنبه و جمعه ۱۵ و ۱۶ تیرماه ۹۶ برگزار می شود

تمدید مهلت تکمیل ظرفیت آزمونهای 95 دانشگاه آزاد تا 16 مهرماه
بهروز دانشیان رییس مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی گفت: ثبت نام انتخاب رشته مرحله تکمیل ظرفیت که از ساعت 14 شنبه دهم مهرماه لغایت 13 مهرماه مهلت داشت، تا ساعت 24 روز جمعه 16 مهرماه 95 تمدید شد.

دانشیان از اعلام اسامی پذیرفته شده در روز شنبه 17 مهر ماه خبر داد و یادآور شد: پذیرفته شدگان می توانند بعد از اعلام نتایج جهت ثبت نام به واحددانشگاهی محل پذیرش مراجعه کنند.

تمدید طرح بخشودگی جرائم بدهکاران به صندوق رفاه دانشجویان تا پایان مهرماه
ذوالفقار یزدان مهر رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم اظهار داشت: طرح بخشودگی جرائم دیرکرد پرداخت بدهکاران صندوق رفاه که به مناسبت عید غدیر خم و هفته دفاع مقدس و برای مراعات حال دانشجویان و دانش آموختگان آغاز شده بود تا پایان مهرماه تمدید شد.

امکان ثبت درخواست غایبان مصاحبه دکتری تخصصی دانشگاه آزاد تا 17 مهرماه
بهروز دانشیان رییس مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی بیان کرد: امکان ثبت درخواست غایبان مصاحبه دوره های دکتری تخصصی 95 این دانشگاه با استفاده از شماره شناسنامه و شماره داوطلبی(برای داوطلبان دوره با آزمون) و شماره پرونده (برای داوطلبان بدون آزمون و پژوهش محور) از ساعت 14، 11مهرماه فراهم شده است. 

وی افزود: داوطلبان با مراجعه به سامانه مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد تا ساعت 24 روزشنبه 17 مهرماه 95 می توانند درخواست خود را ثبت کنند.

اعطای 838 میلیارد تومان تسهیلات در سه سال اخیر
حمیدمیرزاده رییس دانشگاه آزاد اسلامی،اعطای تسهیلات از محل اعتبارات صندوق رفاه دانشگاه‌‌ها بیش از 874 میلیارد تومان دانست و گفت:‌ این تسهیلات شامل کمک هزینه تحصیلی، ازدواج، ضروری، مسکن، شهریه، وام صندوق وزرات علوم و وام تحصیلی بانک ملی است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: تسهیلات اعطایی بانک ملی در حوزه اداری و مالی دانشگاه به اعضای هیئت علمی، کارکنان، ‌دانشجویان و پروژه‌های عمرانی  13 هزار و 900 میلیارد و 855 میلیون ریال است.

به گفته وی وام‌های داخلی دانشگاه به اعضای هیئت علمی و کارکنان شامل وام ضروری، وام خرید اتومبیل و دیگر وام ها تعلق گرفته و درواقع جمع کل اعطای تسهیلات از سال 93 تا 95 را 838 میلیارد تومان است.

درخواست سازمان بسیج دانشجویی برای دانشجویان بورسیه
داود گودرزی رییس سازمان بسیج دانشجویی با بیان اینکه عده ای از دانش آموختگان و تحصیل کردگان کشور با مشکل مواجه شدند، گفت: ما در مقابل هر ظلمی چه در حق دانشجویان و چه در حق آموزش عالی کشور می ایستیم و حرف ما این است که اگر یک یا چند نفر مرتکب تخلف و اشتباهی شده اند نباید به جمعیت حدود سه هزارنفری نسبت داده شود چرا که بسیاری از آنها با رزومه های علمی عالی، افراد قوی در رشته خود هستند و طی فرآیندهای قانونی هم وارد این مسیر شدند.

درآمد دانشگاه تهران از فروش کارت‌های دانشجویی
حسین حسینی معاون آموزشی دانشگاه تهران درباره درآمد دانشگاه تهران از فروش کارت‌های دانشجویی گفت: این هزینه ها فقط برای کارت نیست یک مجموع مخارجی است که ابتدای تحصیلی براساس مصوبه هیت امناء دانشگاه تهران به تصویب رسیده است.

معاون آموزشی دانشگاه تهران بیان داشت:این عددی نیست که این دانشگاه  بخواهد با این مبالغ از دانشجوها درآمدی کسب کند و این مخارج ها به عنوان مجموع هزینه هایی است که از گذشته تا حال بوده است.

وی یادآور شد: افزایش میزان تسهیلات ازدواج از اقدامات مهم صندوق رفاه دانشجویان بوده و تسهیلات ودیعه مسکن به صورت 100 درصد برای دانشجویان افزایش یافته است.

رشد پوشش دهی بیمه حوادث دانشجویان در دانشگاه آزاد
حمید میرزاده رییس دانشگاه آزاد اسلامی بیان کرد: تا انتهای سال تحصیلی 95-94 پوشش بیمه ای برای کمک هزینه درمان 12 میلیون ریال، فوت و نقص عضو هرکدام 60 میلیون ریال بود که به ترتیب از ابتدای مهر 95، کمک هزینه به 50 و هزینه فوت و نقص عضو به 200 میلیون ریال افزایش یافته است.
 
رییس دانشگاه آزاد اسلامی جمع کل هزینه های پرداختی بیمه حوادث طی دوسال گذشته را برای یک هزار و 136 مورد، بیش از 22 میلیارد و 941 میلیون ریال دانست

یک هزار و 852 درخواست وام دانشجوی در دانشگاه شریف
حسین رشوند رئیس اداره رفاه دانشجویی دانشگاه صنعتی شریف گفت: یکی از وام های دانشجویی مهم وام تحصیلی است که مبلغ این وام برای دانشجویان مجرد مقطع کارشناسی 100 هزار تومان، برای دانشجویان ارشد 110 هزار و مبلغ این نوع وام برای دانشجویان مجرد دکتری 125 هزار تومان تعیین شده است. 

رئیس اداره رفاه دانشجویی دانشگاه صنعتی شریف با اعلام یک هزار و 852 درخواست وام دانشجویی، افزود : مهلت ثبت نام برای اعطای وام در سامانه صندوق رفاه تا 28 مهر ماه است و میزان کل مبلغ و تعداد نهایی ثبت نام کنندگان بعد از اتمام مهلت ثبت نام مشخص می شود.

صندوق رفاه با 670 میلیارد تومان اعتبار به استقبال سال تحصیلی جدید آمد
ذوالفقار یزدان مهر رییس صندوق رفاه دانشجویان با بیان اینکه امسال با 670 میلیارد اعتبار به استقبال سال تحصیلی جدید رفتیم، اظهار داشت: افزایش میزان تسهیلات ازدواج و افزایش 100 درصدی ودیعه مسکن از اقدامات قابل توجه این صندوق در سال جاری است. اعتبارات صندوق رفاه از 260 میلیارد تومان در سال 93 برای کمک به دانشگاه و یارانه، امسال به 670 میلیارد تومان رسیده و در ارتقای خدمات‌رسانی توأم با کرامت انسانی به دانشجویان ارائه می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار