مهر 97 روند آموزشی نظام جدید در هنرستان‌ها تکمیل می‌شود

مدیر کل دفتر کار و دانش وزارت آموزش و پرورش گفت: مهر 97 اولین دوره فارغ‌التحصیلان در نظام آموزشی جدید سه ساله هنرستان‌ها انجام می‌شود.

مصطفی آذر‌کیش مدیر کل دفتر کار و دانش وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ پیرامون وضعیت پوشش تحصیلی در هنرستان‌های کار و دانش بیان کرد: با توجه به اینکه بهبود کیفیت آموزشی در هنرستان‌ها مورد توجه قرار گرفته تقریبا تعداد هنرجویان مشابه سال گذشته بوده و کاهشی مشاهده نمی‌شود.

وی ادامه داد: همچنان ثبت اطلاعات افراد در سامانه سنا‌د ادامه دارد و به طور حدودی بیش از 33 درصد دانش‌آموزان، تحصیل در هنرستان را انتخاب کردند که با توجه به پیش‌بینی‌های انجام شده قابل قبول است.

مدیر کل دفتر کار و دانش وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد: با توجه به اینکه نظام آموزشی تغییر داشته و بر این اساس هنرستان‌ها سه ساله می‌شوند بنابراین استانداردهای در نظر گرفته شده برای آموزش به صورت ویژه‌ای مورد توجه قرار گرفته که توسط دستگاه‌های متولی مهارتی نظارت می‌شود.

آذر‌کیش افزود: وزارت تعاون، جهاد کشاورزی، میراث فرهنگی و نهادهای دیگر از این قبیل به تدوین این استانداردها و اجرای آنها توجه دارند.

مدیر کل دفتر کار و دانش وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه امسال پایه دهم و هنرستان‌ها برای اولین بار اجرا شد گفت: بر اساس نظام جدیدی که در آموزش و پرورش حاکم است سه ساله شدن هنرستان‌ها تا مهر 97 تکمیل می‌شود و در این سال اولین گروه هنرجویان فارغ‌التحصیل می‌شوند.

آذر‌کیش یادآور شد: استانداردهای آموزشی به کار گرفته شده در هنرستان‌ها بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته همچنین به کارگیری فناوری در تبیین رشته‌ها از دیگر اقدامات در نظر گرفته شده برای هنرجویان است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار