تولید قطع‌کننده‌های کامپوزیتی برق در کشور

مدیر عامل یک شرکت فناور گفت: با تولید قطع‌کننده‌های کامپوزیتی برق نیاز کشور از واردات آن برطرف شد.

محمد خورده‌چی مدیرعامل یک شرکت فناور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به  فعالیت های دانش بنیان در حوزه برق اظهار داشت: این شرکت با تولید سکسیونر (قطع کننده)24  کیلو ولت LBS و  فیوز دار توانسته است نیاز صنعت برق کشور به این محصول را تامین کند.

وی ادامه داد: این قطع‌کننده‌ها در CESI  ایتالیا به‌ عنوان یکی از معتبرترین آزمایشگاه‌های فشار قوی جهان، آزمون‌های ارزیابی کیفیت را با موفقیت گذراند و سپس گواهی انجام آزمون‌های یادشده از شرکت توانیر اخذ شد.

خورده‌چی یادآور شد: خطوط انتقال و توزیع نیرو علاوه بر كابل‌هایی كه جریان الكتریكی را هدایت می كنند به عایق های الكتریكی (مقره های الكتریكی) كه كابل ها را از دكل های فولادی نگهدارنده شان جدا می كنند نیاز دارند.

مدیر عامل این شرکت فناور عنوان کرد: عایق های الكتریكی متداول، سرامیكی یا شیشه ای بوده و این مواد در كنار ویژگی های خوبی هم چون نارسانایی و مقاومت آب و هوایی ، دارای معایبی چون سنگینی وزن و شكست آسان نیز هستند و به هنگام آلودگی دچار افت ولتاژ استقامت می شوند که در مقره‌های تولیدی این شرکت کارایی و کیفیت لازم لحاظ شده است. 

وی  گفت: در این زمینه بعنوان تولید کننده نمونه صنعت برق ایران انتخاب شد و سپس مقره‌های کامپوزیتی تا رده انتقال  400 کیلو ولت پس از طراحی و تحلیل میدان، برای اولین بار در ایران نمونه سازی شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار