اصفهان؛

اتباع خارجی ساکن در منطقه کاشان بیمه سلامت می‌شوند

مسوول روابط عمومی سرپرستی بیمه سلامت شمال استان اصفهان –کاشان از پوشش بیمه سلامت اتباع و مهاجرین خارجی (افغانی و عراقی) ساکن در شهرستان های کاشان و آران و بیدگل خبرداد.

جواد تدبیری، در گفتگو باخبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،گفت: تمامی اتباع و مهاجرین خارجی ساکن درشهرستانهای کاشان و آران و بیدگل که دارای کارت آمایش باهویت معتبر هستند تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفته و دفترچه بیمه دریافت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه قرارداد پوشش بیمه سلامت اتباع خارجی با همکاری کمیساریای عالی سازمان ملل متحد، سازمان بیمه سلامت ایران و اداره کل امور اتباع، مهاجرین خارجی وزارت کشور منعقد شده‌است افزود:. مدت این قرار داد پنج ماه از تاریخ پنجم مهرماه تا ششم اسفندماه امسال است.

به‌گفته‌وی، پایان اعتبار دفاتر بیمه‌ای تمامی بیمه شدگان یکسان خواهد بود به نحوی که بیمه شدگان تا پایان مدت قرارداد، امکان بهرمندی از خدمات سلامت را خواهند داشت.

مسوول روابط عمومی سرپرستی بیمه سلامت شمال استان اصفهان –کاشان با تاکید بر اینکه اتباع خارجی به لحاظ پوشش بیمه‌ای به گروه بیماران خاص، آسیب پذیر و غیر آسیب پذیر تقسیممی‌شوند گفت: حق سرانه گروه اتباع بیگانه بیمار خاص و خانواده آنان و آسیب پذیر توسط کمیساریا پرداخت می شود.

تدبیری،تحت پوشش بیمه قرار گرفتن اتباع بیگانه غیر آسیب پذیر در قالب صندوق (سایر اقشار ) را یادآورشد و گفت:و لیکن در این راستا متقاضی مسوول پرداخت حق بیمه سرانه به مبلغ 378 هزار و 889 ریال برای هرنفر در ماه با رعایت شرط خانوار است.

وی، هماهنگی‌های انجام‌شده برای تحت پوشش قرار گرفتن بیمه سلامت این افراد با در دست داشتن کارت‌های امایش معتبرخود و خانواده‌هایشان به همراه هزینه اعلام شده به دفاتر پیشخوان دولت واقع در شهرستان های کاشان و آران و بیدگل خاطرنشان‌کرد و گفت: آنها پس از صدور دفترچه می‌توانند از خدمات دریافت خدمات بستری – بستری موقت و سرپایی در بیمارستانهای دولتی بهره مند شوند.


انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۱ ۲۸ آبان ۱۳۹۵
گروه آسیب پذیر یعنی چی