شهرکرد؛

40 میلیون ایرانی زیر پوشش بیمه سلامت

مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران گفت: هم اکنون 40 میلیون ایرانی زیر پوشش این بیمه هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ محمدجواد کبیر در سفر به چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه هم اکنون 40 میلیون ایرانی زیر پوشش بیمه سلامت هستند افزود: 11 میلیون نفر از این تعداد در دولت یازدهم از مزایای بیمه سلامت برخوردار شدند.

وی اضافه کرد: این تعداد بیمه شده جدید در 800 سکونتگاه غیر رسمی در کشور زندگی می کنند.

مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران  ادامه داد: 86 درصد از این جمیعت حاشیه نشین بودند که 91.7 درصد آنان درآمدی ماهیانه کمتر از 10 میلیون ریال داشتند.

کبیر، تعداد جمیعت بیمه شده روستایی در کشور را 22 میلیون نفر اعلام کرد و گفت: 68 هزار نفر از بیمه شدگان جزو بیماران خاص هستند.

وی، ارائه خدمات سرپایی و بستری در مراکز درمانی دولتی را از اولویت های بیمه سلامت اعلام و اضافه کرد: بیشترین جمعیت بیمه شده کشور مربوط به استان تهران است.

کبیر اضافه کرد: 130 هزار نفر از اتباع خارجی در کشور نیز زیرپوشش بیمه سلامت قرار دارند.

وی مطالبات پرداخت نشده بیمه سلامت به مراکز درمانی دولتی و بخش خصوصی تا پایان سال گذشته را 57 هزار میلیون ریال اعلام کرد و گفت: از این میزان 40 هزار میلیارد ریال مربوط به مطالبات وزارت بهداشت می باشد که تا امروز با استفاده از منابع سال 95، حدود 42 هزار میلیارد ریال از این مطالبات پرداخت شده است.

مدیرکل بیمه سلامت چهارمحال و بختیاری نیز با بیان اینکه 654 هزار نفر در این استان از خدمات بیمه سلامت بهره مند هستند افزود: از این تعداد 472 هزار نفر عضو صندوق بیمه روستایی، 6 درصد زیرپوشش بیمه همگانی و مابقی عضو سایر صندوق ها می باشند.

انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.