مشهد؛

کاهش پرداخت هزینه های بستری در بیمارستان شهید هاشمی نژاد

رییس بیمارستان شهید هاشمی نژاد مشهد گفت: اجرای برنامه تحول نظام سلامت یکی از مهمترین اقدامات در حوزه سلامت است و در این میان کاهش هزینه های بستری از دستاوردهای مهم این برنامه به شمار می رود

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، دکتر سید محمد موسوی با تاکید بر اینکه تمامی بسته های مرتبط با برنامه تحول نظام سلامت در این مرکز به اجرا در آمده است گفت: تشکیل پرونده سرپایی در اورژانس بدون دریافت علي الحساب نیز به اجرا در آمده است که با اجرای این اقدام سهم ویزیت پرداختی بیماران از ۱۵ درصد به شش درصد کاهش یافته است.

وی خاطر نشان کرد: تشکیل پرونده در اورژانس موجب قرار گرفتن ملزومات مصرفی آزاد زیر پوشش بیمه شده که این امر نقش موثری در کاهش پرداخت از جیب بیماران شده است.

رییس بیمارستان شهید هاشمی نژاد با تاکید بر اینکه تمامی ملزومات مصرفی، داروها و تجهیزات بیماران توسط بیمارستان تامین می شود افزود: با اجرای برنامه تحول نظام سلامت هیچ بیماری برای تهیه ملزومات و دارو به خارج از بیمارستان ارجاع نمی شود که این امر نقش موثری درجلوگیری از سرگردانی بیماران داشته است.

دکتر موسوی با اشاره به اخذ مجوز اعتبار بخشی بیمارستانی درجه یک اظهار داشت: با اقدامات انجام شده این مرکز به عنوان بیمارستان نمونه در سطح استان توسط اداره کل بیمه سلامت معرفی شده است.

وی با اشاره به اینکه با اجرای برنامه تحول نظام سلامت، میزان مراجعه به مراکز دولتی نیز افزایش یافته است اظهار داشت: در حال حاضر ضریب اشغال تخت در این مرکز به بیش از ۸۸ درصد افزایش و تعداد تخت های فعال نیز از ۲۹۰ به ۳۲۰ تخت افزایش یافته است.

دکتر موسوی، پذیرش تمام بیماران مراجعه کننده و حذف فرایند عدم پذیرش، تصحیح و تسهیل فرایند پذیرش بیماران ارجاع شده از سایر مراکز،تصحیح و تسریع در روند گردش کار بیمار در دپارتمان اورژانس و بیمارستان، کاهش زمان ماندگاری بیماران ارتوپدی، را از دیگر اقدامات انجام شده در این مرکز برشمرد.

وی با اشاره به اینکه در قالب برنامه تحول نظام سلامت خدمات درمانگاهی نیز در این مرکز گسترش یافته است اظهار داشت: در این مدت درمانگاه های جراحی فک و صورت، گوارش، اطفال و انکولوژی در این مرکز راه اندازی شده است و علاوه بر ایجاد زمینه نوبت دهی اینترنتی، کلینیک ویژه نوبت عصر نیز در اکثر تخصص ها فعال شده است.

دکتر موسوی تاکید کرد: همچنین به منظورگسترش خدمات به بیماران، خدمات رادیولوژی، سی تی اسکن به صورت ۲۴ساعته ارائه می شود و خدمات تخصصی سونوگرافی در نوبت صبح و عصر فعال شده است.

رییس بیمارستان شهید هاشمی نژاد به مقیم شدن پزشکان به صورت ۲۴ ساعته در این مرکز اشاره کرد و اظهار داشت: در حال حاضر هفت رشته تخصصی از جمله قلب، طب اورژانس، جراحی عمومی، داخلی، زنان، اطفال و بیهوشی در این مرکز مقیم و به بیماران به صورت ۲۴ ساعته خدمات ارائه می دهند.

دکتر موسوی، فعال شدن بخش اکو قلب و تست ورزش، نظارت بر روند ارائه مراقبتهای لازم به بیمار در بیمارستان و ممانعت از ارجاع بیماران به سایر مراکز خصوصی، تدوین راهنمای بالینی در زمینه تروما زنان-زایمان، ارائه خدمات و مراقبتهای لازم به عنوان مرکز دوستدار کودک،تلاش جهت کاهش میزان سزارین و تسریع در جوابدهی آزمایش های اورژانس را از دیگر اقدامات انجام شده در این مرکز برشمرد.

وی با تاکید بر اینکه در قالب برنامه تحول نظام سلامت تمامی تجهیزات و ملزومات مورد نیاز در این مرکز تامین می شود اظهار داشت: به همین منظورضمن سازمان دهی روند تهیه کالا و ملزومات پزشکی، واحد تدارکات نیز به همین منظور در بیمارستان راه اندازی شده است.

رییس بیمارستان شهید هاشمی نژاد تاکید کرد: همچنین راه اندازی نخستین MRI دولتی نیز در سطح بیمارستان های مشهد در این مرکز پیگیری می شود.

دکتر موسوی به تجهیزات سرمایه ای راه اندازی شده در این مرکز اشاره کرد و افزود: دستگاه های لاپاراسکوپ، آندوسکوپ، رادیولوژی دیجیتال، سونوگرافی پرتابل، اکوی قلبی، ونتیلاتوربالغین، مونیتورینگ قلبی، مونیتورینگ سانترال قلبی، دستگاه نوار قلب، ست جراحی اعصاب، لارنگوسکوپ، هند پیس و تهیه تخت و برانکارد جدید از جمله تجهیزاتی است که در این مرکز افزوده شده است.

رییس بیمارستان شهید هاشمی نژاد به طرح های در حال اجرای این مرکز در قالب برنامه تحول نظام سلامت اشاره کرد و اظهار داشت: ساخت کلینیک ویژه در مساحت سه هزار و ۶۰۰ متر مربع، اورژانس در وسعت ۳ هزار و ۲۰۰ متر مربع، از جمله طرح های در حال اجرا در این مرکز به شمار می رود.

دکتر موسوی خاطر نشان کرد: همچنین در قالب بسته ارتقاء هتلینیگ، آزمایشگاه جدید، اتاق احیاء و اتاق عمل سرپایی، درمانگاه اورژانس سوانح، کلینیک ویژه موقت،در این مرکز ایجاد و بخش های قلب، بخش داخلی، بخش NICU، زایشگاه، آندوسکوپی، پشتیبان داخلی نیز بازسازی شده است.

وی به ساخت بیمارستان جایگزین شهید هاشمی نژاد اشاره کرد و اظهار داشت: بر اساس مصوبه هیات وزیران قرار است بیمارستان جدید در مجاورت این مرکز با ظرفیت ۳۲۰ تخت بستری ساخته شود که در حال پیگیری است.

انتهای پیام/آ.ج

برچسب ها: کاهش ، مشهد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
رستم آزرنگ مریض جواهرنوروزی صنوبری
۱۸:۲۴ ۰۴ تير ۱۴۰۱
شماکه مگیددکتر۲۴ساعت دربیمارستان است ۴روزکه بیمارمن دربخش داخلی بستری شده تاحالاهیچ دکتری روی سرهمسرم که مشکل دیابت وآسم داردنیامده پرستاران هم هیچ محلی به مریض من نمیگزارندجناب ریس بیمارستان من جانباز۲۵درصدهستم حسابداری میگویدقراردادبابیمه دی نداریم آزادحساب میکنیم حالش بدترشده به اینکه بهتربشودپرسنل خوبی ندارین مخصواحساب داری