سردار اشتری:

کشف سالانه بیش از 500 تن مواد مخدر/ گروه‌های تکفیری توان نزدیک شدن به مرزهای کشور را ندارند/ اعزام تیم پلیس ایران برای تامین امنیت المپیک ریو

فرمانده نیروی انتظامی گفت: با اقتدار و تلاش نیروی انتظامی گروه تکفیری و ضد انقلابی توان نزدیک شدن به مرز کشور را ندارند.

گروه‌های تکفیری و ضد انقلاب توان نزدیک شدن به مرز ایران را ندارند / کشف سالانه بیش از 500 تن مواد مخدر در کشور/ اعزام تیم پلیس ایران به بازی‌های ریوبه گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سردا حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی در هفتمین نشست نیروی انتظامی ج.ا.ایران با حضور سفرا و کارداران مستقر در تهران که امروز (چهارشنبه) در هتل هما برگزار شد، اظهار داشت: پاسخگویی به نیاز مردم با افزایش کار آمدی امکان پذیر نیست، مگر اینکه از پلیس تخصصی توصیه همکاری‌های بین المللی و مشارکت اجتماعی و تجهیزات به روز استفاده کنیم.
 
وی با بیان اینکه نیروی انتظامی با مشکلات زیادی روبرو بوده است،گفت: در حال حاضر ضریب امینتی کشور ما در حال ارتقاء است.
 
سردا اشتری تاکید کرد: با اقتدار و تلاش نیروهای نظامی و انتظامی گروه تکفیری و ضد انقلاب تلاشی برای نزدیک شدن به مرز کشور را ندارند.
 
 فرمانده نیروی انتظامی بیان داشت: بیش از 500 تن از انواع مواد مخدر توسط ناجا در کشور ما کشف می‌شود که اغلب آنها در مرزها رخ می‌دهد.
 
وی با تاکید بر اعلام آمادگی نیروی پلیس جمهوری اسلامی ایران برای همکاری با سایر کشورها تصریح کرد: نیروی متخصصی از پلیس جمهوری اسلامی ایران برای همکاری با برقراری امنیت در مسابقات ریو اعزام شده است.
 
*اهداف هفته پلیس

سردار اشتری در خصوص اهمیت برگزاری هفته نیروی انتظامی بیان داشت: نمایش توانمندی های پلیس، جذب اعتماد عمومی ، پاسخ به مطالبات مردم،تعامل با آحاد جامعه و افزایش مشارکت های مردمی ،ارتقاء سرمایه های اجتماعی پلیس و افزایش احساس امنیت و مسئولیت پذیری پلیس از  مهم ترین اهدف برگزاری هفته نیروی انتظامی است.
 
وی افزود: استفاده از نقطه نظرات علما و دانشمندان در جهت تحکیم توسعه امنیت و انضباط اجتماعی بخشی از ظرفیت ها ی این هفته است که می توان با ارتباط با سایر کشورها ،افکار عمومی و نخبگان آن را تقویت کرد.

فرمانده نیروی انتظامی تصریح کرد: ارتباط با مردم فرصتی را فراهم می کند تا از مطالبات آنها در راستای امنیت عمومی مطلع شده و مردم را در جریان توانمندی پلیس قرار داد.

*ایران از امنیتی فراگیر و پایدار برخوردار است

سردار اشتری تاکید کرد: در سراسر این کشور و با مشارکت مردم، امروزه جمهوری اسلامی  ایران از امنیتی فراگیر و پایدار برخوردار است.

وی ادامه داد: نیروی انتظامی به عنوان سازمانی وسیع و با ماموریت های متنوع نظیر امنیت، تامین آسایش عمومی، ارائه خدمات اجتماعی گوناگون، حراست از اماکن، تاسیسات و تجهیزات حیاتی کشور و فراهم کردن امنیت شخصیت های داخلی و خارجی کشور توانسته امنیت شایسته ای را تامین کند.

فرمانده نیروی انتظامی افزود: حفاظت از 8700 کیلومتر مرز آبی و خاکی کشور در اجرای قوانین راهنمایی و رانندگی، انتظام بخشی به ترافیک ، تامین امنیت 220 هزار کیلومتر جاده با بهره گیری از نیروهای متخصص ،متعهد و دانشمدار با وجود خرابکاری ها و ناامنی های موجود در برخی کشورهای همسایه امنیت شایسته ای را در سطح کشورمان فراهم کرده است.

سردار اشتری بیان داشت: گرچه ناامنی در سایر کشورها به وضوح قابل مشاهده است، اما دستگاههای امنیتی و نظامی توانسته اند در برابر خطرات و چالش ها ،مردم را به طور نسبی حمایت کنند.

وی ادامه داد: اگر نیروهای تکفیری به مرز کشور نزدیک شوند با پاسخ قاطع نیروهای نظامی و انتظامی روبرو می شوند و شهادت نیروها گواه جان فشانی و از خود گذشتگی ما و خنثی کردن توطئه های دشمن است.

*استرداد 80 نفر از مجرمان  به کشور
 

فرمانده نیروی انتظامی در خصوص  استرداد مجرمان گفت: امسال 80 نفر از مجرمان ایرانی که به سایر کشورها فرار کرده بودند شناسایی  و با کمک پلیس بین الملل 17 نفر از آنان به کشور بازگشتند و استرداد مابقی نیز در اولین فرصت صورت خواهد گرفت.

اشتری افزود: با کشورها به جز چند کشوری که استرداد مجرمان را سیاسی می پندارند، تعامل خوبی داریم.
 
*تجهیز کلانتری‌ها در اولویت قرار می‌گیرد

وی درخصوص دیدار روز گذشته فرماندهان ناجا با رهبر معظم انقلاب بیان داشت: شرف یابی خدمت مقام معظم رهبری برای بنده و فرماندهان نیروی انتظامی توفیقی بود،  ایشان با  تاکید بر بحث امنیت فرمودند که نیروی انتظامی نقش بسزایی در ایجاد نظم و امنیت جامعه دارد و به همت دستگاه نظامی و انتظامی اکنون از وضعیت امنیتی خوبی برخورداریم.
 
سردار اشتری ادامه داد: مقام معظم رهبری بر تقویت کلانتری‌ها و به روز شدن امکانات و تجهیزات آنها تاکید داشته و کلانتری ها را پیشانی نظام معرفی کردند.
 
فرمانده نیروی انتظامی افزود: امیدواریم بتوانیم منویات رهبری را به صورت منظم عملیاتی کرده و نتیجه را تا پایان سال به ایشان اعلام کنیم. 
 
*تخلفات ابتاع بیگانه با فوریت رسیدگی می شود

سردار اشتری در خصوص تخلفات اتباع بیگانه بیان داشت: تخلفات اتباع بیگانه همانند تخلفات افراد عادی سریعا پیگیری و با هماهنگی دستگاه قضائی رسیدگی می شود، تخلفات اتباع خارجی نسبت به اتباع خودمان بیشتر نیست. 
 
*اعزام تیم پلیس به بازیهای ریو در برزیل

فرمانده نیروی انتظامی بیان داشت: چند ماه گذشته در پی بازدید  رییس کل پلیس برزیل از جمهوری اسلامی ایران ،برای همکاری در جریان برگزاری مسابقات المپیک از ما  کمک خواستند و ما هم تیم جوان و فعالی را اعزام کردیم.

سردار اشتری ادامه داد: ما آمادگی همکاری پلیسی خود را با سایر کشورها اعلام می کنیم.

*خنثی شدن توطئه گروههای تروریستی در روز گذشته

فرمانده نیروی انتظامی درباره مقابله با گروههای تروریستی در مرزهای کشورمان بیان داشت: در مرز کرمانشاه از وضعیت خوبی برخورداریم، یگان های پلیس، مرزبانی،سپاه و ارتش  در مرزها حضور مقتدرانه ای دارند و روز گذشته که عده ای از افراد عضو گروه‌های تروریستی قصد حمله به کشور را داشتند؛ توطئه شان خنثی و عده ای از آنها نیز به هلاکت رسیدند.

*شناسایی باند های قاچاق انسان

سردار اشتری گفت:قاچاق انسان را جزء جرایم سازمان یافته می دانیم و در کشورمان بسیاری از باندهای قاچاق انسان را شناسایی کرده و برخوردهای لازم را انجام داده ایم.
 
وی ادامه داد: با کشورهایی که قاچاق در آنها صورت می گیرد تعامل خوبی داریم و امیدواریم با  این تعامل دوجانبه باندهای قاچاق انسان را ریشه کن کنیم.
 
* افزایش 31درصدی جمع آوری معتادان متجاهر

فرمانده نیروی انتظامی گفت: گسترش روزافزون مواد مخدر و جریان های تروریستی در مرز کشورهای همسایه  باعث چالش و ناامنی  در مرزها شده و ایران تلاش می کند که با اشراف اطلاعاتی و همکاری های بین المللی با کشورهای همجوار  با این تهدیدات مقابله کند. 
 
اشتری بیان داشت: سالانه بیش از ٥٠٠ تن از انواع مواد مخدر توسط ناجا در کشور کشف می شود که اغلب در مرزهای کشور این اتفاق رخ می دهد.
 
وی ادامه داد: ضمن کشف ٣٢٢ تن انواع مواد مخدر در ٦ ماهه امسال، در جمع آوری  معتادان متجاهر 31 درصدی رشد داشته ایم.
 
* کاهش تلفات رانندگی

سردار اشتری با بیان پلیس راهور در حوزه فرهنگ سازی فعالیت چشم گیری داشته است، افزود: با وجود صدور 900هزار گواهینامه جدید، افزایش سفرها ،مصرف سوخت و افزایش 38 درصدی وسائل نقلیه؛ با کاهش تلفات راهنمایی و رانندگی مواجه بوده ایم.

*کاهش جرائم جنایی


وی تصریح کرد: جرائم جنایی همانند آدم ربایی، سرقت های مسلحانه و تجاوز به عنف در سالهای اخیر  روند نزولی داشته است.

*افزایش 40 درصدی کشفیات کالای قاچاق

فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه کشف محموله کالاهای قاچاق با رویکرد پرونده های باندی افزایش قابل توجه ای داشته است،گفت: کشفیات کالای قاچاق طی این مدت در جهت تحقق شعار اقتصاد مقاومتی ،اقدام و عمل با افزایش 40 درصدی مواجه شده است.

سردار اشتری بیان داشت:  جرائم خشن توسط پلیس آگاهی در اسرع وقت و خارج از نوبت پیگیری می شود که در این زمینه  با کاهش 4درصدی جرائم مواجه هستیم.
 
*کشف بیش از 70 درصد جرائم در فضای سایبری


وی تصریح کرد: پلیس تازه تاسیس  فتا به خوبی توانسته خطرات این حوزه را کاهش و بیش از 70درصد جرایم  را کشف کند.

سردار اشتری افزود: اقدامات پلیس فتا در حوزه جرائم با 68 درصد رشد وقوع مواجه بوده است.

فرمانده نیروی انتظامی بیان داشت: جرائم در حوزه فضای سایبری رشد داشته و پلیس فتا آمادگی لازم را برای خدمت رسانی در سایر کشورها دارد.

* حضور پلیس ایران در المپیک ریو


اشتری گفت: پلیس ایران در سالهای اخیر با افزایش تعاملات در جهان حضوری فعال داشته، برای مثال همزمان با برگزاری مسابقات المپیک در برزیل نیروی های لازم برای حفظ امنیت به این کشور اعزام شدند.
وی افزود:پلیس ایران در نظر دارد تا با ارتباط با پلیس سایر کشورها به ایجاد برقراری امنیت جهانی کمک کند.

*همکاری صادقانه و مستمر کشورها تنها راه مقابله با ناامنی و تروریسم

سردار اشتری گفت: با توجه به تحولات جهانی و رشد سریع تروریسم در جهان ،ضرورت دارد تا همه در جهت ارتقاء امنیت برای همه کشورها بسیج شویم.

وی افزود: حمایت از تروریسم شاید در کوتاه مدت برخی منافع را برای برخی از کشورها  تامین کند، اما برای بلند مدت هزینه گزافی را متحمل خواهد شد.

فرمانده ناجا تصریح کرد: قاچاق مواد مخدر ،قاچاق انسان، مهاجرت غیر قانونی ،جرائم سازمان یافته چون پول شویی؛ جنبه فرامرزی یافته و بدیهی است هیچ کشوری در سایه همکاری های بین المللی قادر به حمایت از شهروندان و برقراری امنیت نخواهد بود.

اشتری افزود: اگر کشوری تصور کند که به تنهایی قادر به مقابله با تهدیدات خود خواهد بود، یقینا مرتکب اشتباه شده چرا که امروزه تهدیدات جهانی شده و بهترین راهکار مقابله ،همکاری صادقانه و مستمر کشور ها با یکدیگر است.

 وی با بیان اینکه در  سالهای اخیر برخی کشورها با ایجاد گروه های تروریستی در راستای منافع خود اقداماتی را انجام دادند ،افزود: اما حالا مهار آنها از دستشان خارج شده و شاهدیم که برخلاف شکل گیری ائتلاف و گروههای ضد تروریستی ،در حال رشد هستند.

*اقدامات  ایران مانع از گسترش گروهک های تروریستی شده است


فرمانده ناجا تاکید کرد: اگر اقدامات و کمک ایران و روسیه به درخواست سوریه و عراق نبود ،شاهد وقوع گروهک های تروریستی در همه جا بودیم.

اشتری گفت: عزم جدی بین المللی برای مبارزه با تروریسم وجود ندارد و این بلا دامن گیر مسبب آنها خواهد شد.

وی از سفرا و نمایندگان سیاسی مستقر در ایران خواست که برای برقراری ارتباط پلیسی میان کشور متبوع خود با ایران تلاش کنند.

فرمانده ناجا در پایان گفت: ایران آمادگی خود را برای گسترش روابط پلیسی با کشورهای جهان به ویژه کشورهای شرکت کننده در این نشست اعلام می کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۹ ۱۴ مهر ۱۳۹۵
با سلام خسته نباشید کاش در مورد حقوق مزایایی پرسنل ناجا میپرسیدید کی این وضع بهتر میشه که پرسنلش با سختی زندگی میکنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۳ ۱۴ مهر ۱۳۹۵
سلام.شما که زحمت مصاحبه کشیدین نمیشد در مورد وضعیت معیشت پرسنل زحمت کش ناجا سوالی میپرسیدین.هیچکی به فکر نیروهای نظامی و الخصوص نیرو انتظامی نیست با این همه جان فشانیها و مشغله کاری زیاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۵ ۱۵ مهر ۱۳۹۵
سردار اشتری توی برنامه خبری اومده بود بحث حقوق کار کنان رو هم چند بار اعلام کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۶ ۱۴ مهر ۱۳۹۵
خسته نباشید هفته ناجا مبارک
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۰ ۱۴ مهر ۱۳۹۵
سردار عزیز پس این همه مواد مخدر که داخل کشوره و جوانهای این مملکتو به فلاکت کشونده از کجا میاد؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۲ ۱۴ مهر ۱۳۹۵
احسن سردار دلاور
آخرین اخبار